Ένα νέο ωκεανογραφικό ευελπιστεί ν’ αποκτήσει το ΕΛΚΕΘΕ

995

Τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών αναμένεται να αποκτήσει ένα νέο ωκεανογραφικό. Aυτό είναι, τουλάχιστον, το αισιόδοξο σενάριο.

ο κ. Άρης Καραγεώργης, από το  Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας.
Ο κ. Άρης Καραγεώργης

Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας και αντιπρόεδρος στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΚΕΘΕ, κ. Αριστομένης Καραγεώργης, αναφέρει στην «Π» πως την περασμένη βδομάδα έγινε μία πολύ σημαντική σύσκεψη με την Ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Επισκέφτηκαν το Κέντρο τέσσερις εκπρόσωποί της, εκτίμησαν το πρόγραμμα των ερευνητών και είπαν πως έχει γίνει μία άριστη δουλειά που αξίζει να προχωρήσει.

Το ΕΛΚΕΘΕ αναμένει τώρα την έγγραφη σύμφωνη γνώμη από πλευράς πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, κάτι για το οποίο υπάρχει προφορική δέσμευση από τον αρμόδιο υφυπουργό, κ. Δήμα.

Τόσο ο κ. Δήμας όσο και ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας, κ. Κυριαζής, σε επαφές που είχαν με στελέχη του ΕΛΚΕΘΕ στη ΔΕΘ, είπαν πως θα επισκεφτούν το κέντρο εντός των επόμενων εβδομάδων για να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα.

Ο κ. Καραγεώργης αναφέρει πως αν όλα κυλήσουν ομαλά, ως το τέλος του χρόνου, θα έχει υπογραφεί το σχετικό συμβόλαιο και το ΕΛΚΕΘΕ αναμένεται να αποκτήσει ένα νέο ωκεανογραφικό τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια.

Σημειώνεται πως το ΕΛΚΕΘΕ συνεργάστηκε με το Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ για την συγκεκριμένη εργασία.

Ο διευθυντής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας, Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών του ΕΛΚΕΘΕ, κ. Κωνσταντίνος Μυλωνάς
Ο κ. Μυλωνάς

Ο εκλεγμένος διευθυντής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας, Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών του ΕΛΚΕΘΕ, κ. Κωνσταντίνος Μυλωνάς, τονίζει πως «οι ανάγκες του ΕΛΚΕΘΕ είναι δεδομένο ότι υπάρχουν γιατί το ωκεανογραφικό «Αιγαίο» φτιάχτηκε το 1980 , λίγο μετά ήρθε το πιο μικρό σκάφος «Φιλία».

Μετά από 40 χρόνια ύπαρξης χρειάζεται καινούργια τεχνολογία, νέος εξοπλισμός, καινούργιας εμβέλειας σκάφη που να μπορούν να ταξιδεύουν πιο μακριά, να μένουν πιο πολύ καιρό στη θάλασσα, να έχουν πιο καλές δειγματοληπτικές δυνατότητες».

Σημειώνει ακόμα, πως πρέπει να υπάρχουν περισσότερα σκάφη στο ΕΛΚΕΘΕ και για πολιτικούς και αμυντικούς λόγους, είναι αλλιώς να υπάρχει ένα μονάχα σκάφος σε ένα σημείο του Αιγαίου και διαφορετικά αν «αλωνίζουν» τρία ωκεανογραφικά, να κάνουν πειράματα και να συμμετέχουν σε άλλα.

Ο κ. Μυλωνάς αναφέρει πως επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμα σκάφη, το ΕΛΚΕΘΕ χάνει συνεργασίες με ξένους επιστήμονες, οι οποίοι αναζητούν βοήθεια σε γειτονικές χώρες που έχουν επιχειρησιακή δυνατότητα στο χώρο. «Είναι σημαντικό να υπάρχει διαθεσιμότητα, όποτε χρειαστεί να μπορούμε να συμμετέχουμε εμείς στις δραστηριότητες και να φαίνεται το δικό μας όνομα», τονίζει.

Εξηγεί πως το Αιγαίο έχει ιδιαιτερότητες, «δεν είναι ίδιος  ο ωκεανός για 3.000 ναυτικά τετραγωνικά μίλια, αλλά  κάθε μισό χιλιόμετρο αλλάζει το υπέδαφος, το βάθος, τα ρέματα, τα πάντα. Χρειάζονται πιο πολλά για να μελετήσεις τη μικρή περιοχή του Αιγαίου παρά τη Μαύρη Θάλασσα».

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει