Η αγραμματοσύνη και η κατάταξη των ΑΕΙ διεθνώς

147

Κ. διευθυντά,

Το γεγονός ότι φέτος η εισαγωγή φοιτητών έγινε και με βαθμολογία 3 είναι άκρως απογοητευτικό. Σύμφωνα με στατιστικά του ΟΟΣΑ, οι Έλληνες μαθητές πατώνουν σε κάθε δείκτη παγκόσμιας κατάταξης και δυστυχώς κατέλαβαν την 32η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 35 χώρες του οργανισμού.

Στην Ελλάδα το 35,8% των μαθητών έχει πρόβλημα να κάνει απλές αριθμητικές πράξεις και το 27,3% έχει πρόβλημα κατανόησης απλών κειμένων. Ο μοναδικός στόχος λοιπόν του κάθε Υπ. Παιδείας είναι «να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα». Εάν τα σχολεία συνεχίσουν την αφασία, οι «τενεκέδες» θα πολλαπλασιαστούν και θα παραμείνουμε πολίτες της καρπαζιάς και σερβιτόροι των ξένων.

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ακαδημαϊκή Αξιολόγηση των Πανεπιστημίων (ARWU), γνωστή και ως «κατάταξη της Σαγκάης», μεταξύ των χιλίων καλύτερων του κόσμου, πρώτο κατατάσσεται για 17η συνεχόμενη χρονιά το Χάρβαρντ και ακολουθούν το Στάνφορντ και το Κέιμπριτζ.

Επτά ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται εφέτος μέσα στη λίστα. Το ΕΚΠΑ κατέχει την υψηλότερη θέση σε σχέση με τα υπόλοιπα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς κατατάσσεται μεταξύ των θέσεων 301-400 και ακολουθεί στις θέσεις μεταξύ 401-500 το ΑΠΘ.

Το ΕΜΠ βρίσκεται στις θέσεις μεταξύ 601 και 700, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στις θέσεις μεταξύ 701 και 800, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στις θέσεις μεταξύ 801 και 900 και τα Πανεπιστήμια Πατρών και Θεσσαλίας στις θέσεις μεταξύ 901 και 1.000. Η κα υπουργός Παιδείας  σκόπιμο είναι να οργανώσει δημόσια συζήτηση σε τηλεδιάσκεψη ή στην TV με Έλληνες κ

αθηγητές και φοιτητές των 5 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, ώστε να καταγραφούν προτάσεις για βελτίωση του επιπέδου των ΑΕΙ.

Αναμένω με ενδιαφέρον την απάντηση της κας υπουργού Παιδείας.

Με τιμή,

Γεώργιος Τρανταλίδης- δικηγόρος.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει