Έχασε και τα… ρέστα του ο ΟΛΗ!

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

611

Άνω κάτω έχει γίνει ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου λίγες μέρες πριν την παράδοση της διοίκησης από τον κ. Φιλιππή στον νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο που θα προτείνει η κυβέρνηση. Ο οικονομικός διευθυντής του ΟΛΗ, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Π,  ασκεί σφοδρή κριτική στις απερχόμενες διοικήσεις για μη είσπραξη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από την περιοχή του πρώην ΞΕΝΙΑ, ενώ θέτει θέμα και με την παραχώρηση τμήματος της χερσαίας ζώνης στον Δήμο Ηρακλείου.

Για το ίδιο θέμα ενημερώθηκε το ΤΑΙΠΕΔ που ζητάει εξέταση των θεμάτων ενώ φαίνεται πως υπάρχει ζήτημα και με το «Μαρίνα», με τις συνεχόμενες χωρίς διαγωνισμούς παραχωρήσεις για 30 και πλέον χρόνια.

Συγκεκριμένα, με έγγραφό του στις 16-8-2019 ο διευθυντής Οικονομικών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Φραγκάκης κατηγορεί τις διοικήσεις ότι δεν έχουν προχωρήσει εδώ και πολλά χρόνια στην είσπραξη των οικονομικών ανταλλαγμάτων που δικαιούται ο ΟΛΗ ΑΕ από την εκμίσθωση της επιχείρησης που λειτουργεί στον χώρο του πρώην ΞΕΝΙΑ.

Όπως είναι γνωστό, στον χώρο αυτό ο Δήμος έχει ανεγείρει κτήριο το οποίο έχει παραχωρήσει έναντι μηνιαίου μισθώματος πολλών χιλιάδων ευρώ σε ιδιωτική επιχείρηση μαζί με υπαίθριο χώρο που χωρίς αυτόν η λειτουργία της επιχείρησης είναι μη βιώσιμη, το μεγαλύτερο τμήμα όμως του οποίου βρίσκεται εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα Ηρακλείου και συνεπώς το οικονομικό αντάλλαγμα για τον χώρο αυτό θα πρέπει να καταβάλλεται από τον ιδιώτη στον ΟΛΗ, στον οποίο και το καθεστώς παραχωρήσεων είναι διαφορετικό από αυτό του Δήμου. Στο σχέδιο που παραθέτουμε φαίνεται καθαρά ότι μόνο το κτήριο και το σιντριβάνι βρίσκονται εκτός χερσαίας ζώνης, ενώ όλοι οι υπαίθριοι χώροι (που κάποιοι πλέον έχουν καλυφθεί με μόνιμες κατασκευές και άρα θεωρούνται στεγασμένοι) που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη τραποζεκαθισμάτων βρίσκονται εντός της χερσαίας ζώνης και συνεπώς στην αποκλειστική διαχείριση του ΟΛΗ ΑΕ. Η οικονομική ζημιά του ΟΛΗ όλο αυτά τα χρόνια, όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς  (η ετήσια χρέωση στην περιοχή ΜΠΕΝΤΕΝΑΚΙ είναι 150 ευρώ / τετραγωνικό μέτρο για μη στεγασμένους χώρους), είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί καμία διοίκηση του ΟΛΗ δεν έχει προχωρήσει στην είσπραξη αυτών των χρημάτων, τη στιγμή μάλιστα που έχει από το 2014 και συνεχείς έγγραφες ενημερώσεις από τον οικονομικό διευθυντή.

Ο κ. Φραγκάκης, όπως αναφέρεται στο έγγραφο που απέστειλε στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΗ και πρόεδρο κ. Φιλιππή, του έχει θέσει το θέμα από το 2016, χωρίς μέχρι σήμερα, όπως αναφέρει να έχει γίνει το παραμικρό από τη διοίκηση του ΟΛΗ, ενώ στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι και ο προηγούμενος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μπρας γνώριζε το θέμα από το 2014, μπλοκάροντας μάλιστα σχετικό έγγραφο προς τον Δήμο και τον ιδιώτη, που είχε συνταχθεί και υπογραφεί στις 23-7-2014 από τον τότε αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΗ κ. Παττακό.

Να σημειωθεί ότι για το θέμα ενημερώθηκε την Παρασκευή και το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ζητάει από τη διοίκηση να εξετάσει το θέμα σε συνδυασμό και με την παραχώρηση τμήματος της χερσαίας ζώνης στον Δήμο, που κατά τον κ. Φραγκάκη σκοντάφτει λόγω των αγορών που έχει κάνει το πρώην Λιμενικό Ταμείο και θα έπρεπε πριν την παραχώρηση να κινηθούν διαδικασίες απαλλοτριώσεων.

Ακόμα στο ίδιο έγγραφο ο κ. Φραγκάκης θέτει θέμα για καταπατήσεις στην «Χαλέπα Κεφαλογιάννη», όπου σύμφωνα με τα όσα αναφέρει,  ο ΟΛΗ έχει ιδιοκτησιακό καθεστώς με αγορές που είχε κάνει για την εγκατάσταση της  σιδηροδρομικής γραμμής που υπήρχε τότε εκεί για τη μεταφορά υλικών στο λιμάνι Ηρακλείου και την ισχύουσα χερσαία ζώνη του έτους 1937.

Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει, σύμφωνα με πληροφορίες, και μεγάλο θέμα με τις συνεχόμενες παραχωρήσεις χωρίς διαγωνισμούς του ΜΑΡΙΝΑ στον Δήμο Ηράκλειου από το 1987 μέχρι και σήμερα, γεγονός που αντίκειται στη νομοθεσία και βρίσκει αντίθετους τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο και το ΤΑΙΠΕΔ και σίγουρα σε μια έρευνα από ελεγκτικούς μηχανισμούς, υπηρεσιακοί παράγοντες αλλά και νυν και πρώην διοικούντες τον ΟΛΗ θα χάσουν… τον ύπνο τους.

Το έγγραφο του Οικονομικού Διευθυντή του ΟΛΗ ΑΕ έχει ως εξής:

«Ηράκλειο: 16/8/2019, Κύριε Δ/ντα Σύμβουλε,

Σε συνέχεια του Α.Π 3003/30-5/2016 εγγράφου σας σχετικά με την ιδιοκτησία του Ο.Λ.Η Α.Ε στον χώρο του πρώην «Ξενία», νυν καφετέρια «Mare» σας ενημέρωσα εγγράφως με το Α.Π 4687/5-9-2016 έγγραφό μου για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του στην περιοχή και ότι λόγοι  Δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν την προάσπιση του Ο.Λ.Η και των συμφερόντων του. Περαιτέρω, με το Α.Π 5146/30-9-2016 έγγραφο μας επισημάναμε εκ νέου την υποχρέωση του Ο.Λ.Η να καταλογισθούν αναδρομικά τα ανταλλάγματα αλληλεγγύως στη λειτουργούσα επιχείρηση και στο Δήμο Ηρακλείου. Περαιτέρω τον μήνα Σεπτέμβριο του έτους 2018 σας ανέφερα πάλι προφορικά το θέμα αυτό και λοιπά επίσης θέματα υπέρτατων συμφερόντων του Ο.Λ.Η που με χειρόγραφο δικό μου την 19-9-2018 και συμπλήρωμα δικό σας χειρόγραφο μου δώσατε εντολή με το Α.Π 5326/21-9-18 να τα καταθέσω στους Νομικούς κ. Κλαράκη και κ. Ρακιντζάκη για περαιτέρω διερεύνηση και τα οποία παρέδωσα αναλυτικά στους δύο Νομικούς με το Α.Π 5329/24-9-2018 έγγραφο μου. Παρά ταύτα ουδέν αποτέλεσμα επήλθε και ουδείς ασχολήθηκε ποτέ ενώ είναι τόσο σοβαρά θέματα υπέρ του δημοσίου συμφέροντος. Σχετικό είναι και το από 23-7-2014 έγγραφο μου για το ίδιο θέμα που ενώ έχει υπογραφεί από τον τότε Αναπληρωτή Δ/ντα Σύμβουλο δόθηκε εντολή να μην πρωτοκολληθεί.

Επειδή κ. Δ/ντα Σύμβουλε τα θέματα αυτά είναι υπέρτατου οικονομικού και δημοσίου συμφέροντος του Ο.Λ.Η Α.Ε παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες και τις δικές σας οδηγίες. Επίσης, εφιστούμε την προσοχή στις αρμόδιες υπηρεσίες του Ο.Λ.Η εφόσον απαιτείται να επιβεβαιώσουν τις καταλήψεις των χώρων ως προς τα τετραγωνικά μέτρα και να συνδράμουν αρμοδίως για την κατοχύρωση των συμφερόντων του Ο.Λ.Η στην «Χαλέπα Κεφαλογιάννη», στην Σιδηροδρομική Γραμμή και στην ισχύουσα χερσαία ζώνη έτους 1937.

Ο  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ο.Δ.Υ

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΦΡΑΓΚΑΚΗΣ».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει