Η Κρήτη, προορισμός ποιοτικού τουρισμού όλους τους μήνες του χρόνου

122

Αναμφισβήτητη είναι η τουριστική σημασία και αναγνώριση της Κρήτης και επιβεβαιώνεται κάθε χρόνο. Η Κρήτη πρόσφατα ψηφίστηκε ως το δεύτερο πιο όμορφο νησί στην Ευρώπη, αλλά και ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Παράλληλα, συμβάλλει τα μέγιστα στην τουριστική οικονομία και ανάπτυξη.

Για το 2018, η Κρήτη κατέλαβε τη 2η θέση στην Ελλάδα, με άνω του 1 δισ. εισπράξεις (Έρευνα Συνόρων, 2018). Οι πολύ καλές επιδόσεις στον τουρισμό, τα τελευταία χρόνια, οφείλονται, σε μεγάλο βαθμό, στις ιδιαίτερες γεωπολιτικές συνθήκες.

Αυτή η ευκαιρία δεν θα είναι πάντα μαζί μας, θα αλλάξει κάποια στιγμή ο γεωπολιτικός χάρτης. Αγορές που έχουν βγει σήμερα από τον τουριστικό ανταγωνισμό σταδιακά επανακάμπτουν. Πρέπει, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για να θωρακίσουμε το προϊόν μας, να το αναβαθμίσουμε, να το κάνουμε πιο ποιοτικό και να αξιοποιήσουμε αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, αρνητικές είναι οι επιδράσεις της υπερφορολόγησης στον τουρισμό. Αυξήσεις στο ΦΠΑ στη διαμονή (από το 6,5% στο 13%), στην εστίαση και τις μεταφορές (από το 13% στο 24%) και στον φορολογικό συντελεστή για τις επιχειρήσεις (από το 26% στο 29%) έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη δυναμική του κλάδου.  Στη Νέα Δημοκρατία έχουμε θέσει πέντε βασικούς άξονες για τη συνολική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος ώστε να γίνει κινητήρας ανάπτυξης και ευημερίας:

  • Προσέλκυση επενδύσεων: Τα κίνητρα για επενδύσεις είναι απαραίτητα, ενώ θα πρέπει να διασφαλισθεί η ορθολογικότερη διαχείριση των κονδυλίων και των εργαλείων που διαθέτει το κράτος για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων, όπως το ΕΣΠΑ, ο αναπτυξιακός νόμος, το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, που αποτελεί μία μεγάλη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για τον τουρισμό.
  • Αποκλιμάκωση και μείωση των φόρων: Οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές πρέπει να επιστρέψουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
  • Χωροταξικός σχεδιασμός: Η χώρα μας χρειάζεται επειγόντως ένα νέο χωροταξικό σχέδιο. Δεν είναι δυνατόν σημαντικά επενδυτικά σχέδια, να ακυρώνονται από το ΣτΕ, επειδή δεν υπάρχει οργανωμένος χωροταξικός σχεδιασμός για τον τουρισμό.
  • Χαρτοφυλάκιο προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας: Πρέπει να ενισχυθούν τα προϊόντα όπως ο πολιτιστικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο τουρισμός πόλεων, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός, η κρουαζιέρα, και άλλα, όπως ο ιαματικός ή ιατρικός τουρισμός, ο ορεινός τουρισμός και η τουριστική κατοικία που έχει πάρα πολύ σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.
  • Προβολή-προώθηση τουριστικού προϊόντος: Στο νέο μοντέλο προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού θα υπάρχει τριμερής συμμετοχή (κράτος, αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία), όπου θα αξιοποιείται η εμπειρία του ΕΟΤ και θα ενισχύεται με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Το όραμα της ΝΔ είναι να γίνει η Ελλάδα το πιο δυνατό τουριστικό brandστην Ευρώπη. Η προσέγγιση της ΝΔ για τον τουρισμό είναι δημιουργική, καινοτόμα και τολμηρή, με έναν ολιστικό επαναπροσδιορισμό του τουριστικού προϊόντος. Η Κρήτη έχει όλες τις προϋποθέσεις, πλούσια σε πολιτισμό, έθιμα και παραδόσεις, ιστορία, ορεινή και πεδινή ομορφιά, διατροφή και υγιεινό τρόπο ζωής, έτσι ώστε να προσελκύσει πολλά και διαφορετικά είδη επισκεπτών, με έμφαση στον ποιοτικό τουρισμό. Μπορεί να προσελκύσει τουρίστες υψηλής μέσης δαπάνης και το σημαντικότερο, να αμβλύνει την εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.

 

*Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης  είναι γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ηρακλείου

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει