Αντίστροφη μέτρηση για το “El Greco”

ΚΥΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

1.058

“El Greco”.  Αυτό θα είναι επίσημα και εκτός απροόπτου το όνομα για το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου, η σύμβαση του οποίου κυρώθηκε επίσημα χθες από τη Βουλή.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στην ολομέλεια χθες, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, αποκάλυψε ότι θα προτείνει στον πρωθυπουργό, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι να ονομαστεί «Ελ Γκρέκο – Δομίνικος Θεοτοκόπουλος».

Ο κ. Σπίρτζης, σημείωσε πως η «μαρκίζα» στο νέο αεροδρόμιο θα πρέπει να φέρει το όνομα μιας εμβληματικής – στο διάβα των αιώνων – προσωπικότητας της Κρήτης.

Η ψήφιση του Σχεδίου Νόμου, πέρασε με διευρυμένη πλειοψηφία και ελάχιστες αντιδράσεις από τη Βουλή, στηριζόμενο απ’ όλα σχεδόν τα κόμματα με εξαίρεση το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και τη Χρυσή Αυγή.

Όπως υποστήριξε κατά την εισήγηση του ο διευθυντής συγκοινωνιακών υποδομών του Υπουργείου Γιάννης Καρνέσης, οι πρώτες εργασίες σε σχέση με τα θέματα τα οποία σχετίζονται με την Αρχαιολογία θα πραγματοποιηθούν άμεσα.

Στο μεταξύ, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης, ως εισηγητής του Σχεδίου Νόμου, παρουσίασε τις βασικές πλευρές του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης.

Ο βουλευτής, απευθυνόμενος από το βήμα της Βουλής σε μερίδα της αντιπολίτευσης τόνισε ότι «στην Αριστερά δεν αντιμετωπίζουμε τις υποδομές ως μέσο πλουτισμού των εμπλεκόμενων μερών» και εξήγησε ότι «το αεροδρόμιο θα συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου της Κρήτης -και φυσικά της χώρας- στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».

«Ένα οραματικό έργο μπαίνει ουσιαστικά πλέον στο στάδιο της υλοποίησης αφού τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2019», ανέφερε κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης

. Ο κ. Βαρδάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα σημαντική την κύρωση της Σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο αφού όπως επισήμανε για την κυβέρνηση το «αύριο» της Κρήτης ήταν και είναι στενά συνυφασμένο με την ολοκλήρωση των έργων υποδομής που παρέμεναν ημιτελή, αλλά και την προώθηση υλοποίησης των καίριων αναπτυξιακών έργων όπως ο Β.Ο.Α.Κ., το αεροδρόμιο και η ενεργειακή διασύνδεση του νησιού.

Επίσης ο κ. Βαρδάκης δεν παρέλειψε να συγχαρεί τους εργαζόμενους στο υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» που παρά την περιορισμένη φέρουσα ικανότητα υπερβάλλουν εαυτό για πολλά χρόνια.

«Επιμένουμε στη βελτίωση των όρων και των συνθηκών κατασκευής και λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου» δήλωσε από την πλευρά του ο ειδικός αγορητής επί του Σχεδίου Νόμου και βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος είχε και εντονότατη κόντρα με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη αναφορικά με το θέμα των αποζημιώσεων.

Ο βουλευτής υπενθύμισε στον υπουργό πως δεν έχουν δοθεί αποζημιώσεις ακόμα για να λάβει τη δέσμευση του υπουργού, πως όλες οι αποζημιώσεις θα δοθούν, ενώ θα υπάρξει και ειδική μέριμνα αποζημιώσεων για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες που χάνουν το μεγαλύτερο μέρος από τις περιουσίες τους.

«Η Ελλάδα οφείλει να διαμορφώσει μια νέα Εθνική Στρατηγική για την βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή» τόνισε στη συνέχεια, ο βουλευτής προσθέτοντας:

«Για το Κίνημα Αλλαγής ο τουρισμός και ένας σύγχρονος αγροτοδιατροφικός τομέας είναι βασικοί πυλώνες του Σχεδίου Ελλάδα για την παραγωγή νέου πλούτου με την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι υποδομές και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι είναι ένα αναπτυξιακό έργο τεράστιας σημασίας που θα ωφελήσει την οικονομία της Κρήτης και της Ελλάδας συνολικά. Είναι αυτονόητος αλλά όχι δεδομένος, ο σεβασμός στο περιβάλλον, στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στους ανθρώπους. Όμως το έργο είναι παραπάνω από αναγκαίο».

Χρονοδιάγραμμα

Το αργότερο έως τον Μάιο του 2024 προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι, καθώς σύμφωνα με την σύμβαση προβλέπεται ότι μέσα σε 60 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί το έργο.

Στόχος της κυβέρνησης είναι το αργότερο ως το τέλος του έτους να έχουν «μπει μπουλντόζες» στο Καστέλλι, τουλάχιστον αναφορικά με τα συνοδά έργα.

Με βάση το επίσημο χρονοδιάγραμμα ως τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να έχουν προσδιοριστεί οι θέσεις προσωρινών κατασκευών, να ενημερωθούν όλοι οι συναρμόδιοι και να υποβληθεί χρονοδιάγραμμα για τις μελέτες και τις κατασκευές.

Ως τον Ιανουάριο του 2020, θα πρέπει να έχει υποβληθεί το χρονοδιάγραμμα αεροναυτιλίας, ενώ ως τον Μάιο του 2021 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η λειτουργία της εγκατάστασης του βιολογικού καθαρισμού.

Μέχρι τον Μάιο του 2022 επίσης, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες του διαδρόμου, των τροχοδρόμων και των συνδετήριων, τα αντιπλημμυρικά έργα και οι βασικές εργασίες του κεντρικού αεροσταθμού.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2023 παράλληλα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί η σύνδεση των οδικών αρτηριών με Βόρειο Οδικό Άξονα και είσοδο αεροδρομίου, η αρτηρία σύνδεσης του αεροδρομίου με τον δρόμο Ηράκλειο – Βιάννος και τα συνοδά έργα των οδών.  Ως τον Νοέμβριο του 2023 επιπρόσθετα, προβλέπεται η έναρξη δοκιμαστικής λειτουργίας των εγκαταστάσεων και ως τον Μάιο του 2024 η παράδοση του έργου.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει