Τα «γυρίζει» τώρα το Υπουργείο Ναυτιλίας σε σχέση με το μεταφορικό ισοδύναμο, το οποίο έχει γίνει «μπαλάκι» στα χέρια των υπεύθυνων του Υπουργείου.
Μετά τις δηλώσεις του πρώην Υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή από το Ηράκλειο, ο οποίος, αφού συνέταξε τον νόμο που απέκλειε την Κρήτη από το μέτρο, δήλωνε πρόθυμος να επανεξετάσει το θέμα, ήρθε η απάντηση του Υπουργείου, στην οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, ζητούνταν και τα «ρέστα» από τις παράλογες απαιτήσεις της Κρήτης.
Σε απάντηση μάλλον του Υπουργείου προς τον κυβερνητικό βουλευτή της Σωκράτη Βαρδάκη, ουσιαστικά αναφέρονταν πως κακώς η Κρήτη εγείρει ζήτημα ισοδύναμου, αν και θα μπορούσε κάποια στιγμή σε ένα δεύτερο χρόνο να επανεξεταστεί το θέμα, αφού πρώτα όμως το Υπουργείο συνέτασσε μια σχετική μελέτη, σύμφωνα με την οποία να δικαιολογούνται οι απαιτήσει της Κρήτης που σε πρώτη φάση θεωρούνταν αδικαιολόγητες.
Όλα αυτά μέχρι χθες. Διότι στο πλαίσιο συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού Νεκτάριου Σαντορινιού με τους προέδρους των τεσσάρων επιμελητηρίων στο Υπουργείο Ναυτιλίας, διατυπώθηκε η άποψη από τον υπουργό ότι, εφόσον τα Επιμελητήρια συντάξουν μια σχετική μελέτη, ίσως το Υπουργείο μπορεί να εξετάσει εκ νέου το ζήτημα του ισοδύναμου.
Ειδικότερα ο κ. Σαντορινιός δεσμεύτηκε να εξετάσει το ενδεχόμενο ένταξης του κόστους μεταφοράς προϊόντων, από και προς την Κρήτη, στο μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου, με την προϋπόθεση ότι το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Κρήτης θα εκπονήσει μελέτη, από την οποία να προκύπτει το αναγκαίο κόστος του μέτρου.
Οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων άκουσαν μεν τον αναπληρωτή υπουργό, με πολλούς αστερίσκους παρ’ όλα αυτά, αφού γνώριζαν τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών, την απάντηση του Υπουργείου, που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού, αλλά και τη γενικότερη πολυγλωσσία που παρατηρείται ειδικά από το συγκεκριμένο Υπουργείο.
Όπως επισημάνθηκε από τους προέδρους των Επιμελητηρίων, η ρητή εξαίρεση παραγνωρίζει το νησιώτικο χαρακτήρα της Κρήτης και τα μειονεκτήματα που αυτός συνεπάγεται για την οικονομική της ανάπτυξη, σε σχέση με τις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές που ευνοούνται από το μέτρο.