Νέα δεδομένα για τα… δυσπρόσιτα

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

833

Οι μήνες περνούν και σχολικές μονάδες δεν στελεχώνονται με προσωπικό. Εκπαιδευτικοί αποφεύγουν να κάνουν μάθημα σε σχολεία… χαμένα κάπου στον χάρτη, χωρίς το κατάλληλο οδικό δίκτυο και με πολλές ελλείψεις.

Εδώ και χρόνια, δάσκαλοι και καθηγητές ζητούσαν να γίνει μία αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων προκειμένου να δικαιωθούν περιοχές «ριγμένες», όπως η Κρήτη και να δοθεί ένα τέλος στις όποιες αδικίες υπήρχαν. Από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, το Υπουργείο έχει στείλει μία πρόταση προς επεξεργασία που αφορά όλη την επικράτεια. «Αγκάθια», όμως, υπάρχουν, ειδικά όσο αφορά στον χαρακτηρισμό των δυσπρόσιτων σχολείων. Στο Ηράκλειο, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει, πλέον, κανένα δυσπρόσιτο, και στην πρωτοβάθμια χάνουν αυτή την ιδιότητα οι περιοχές Βορίζια, Καμάρες και Αντισκάρι ενώ στη λίστα με τα δυσπρόσιτα μπαίνουν οι  περιοχές Άρβη, Ψαρή Φοράδα, Σκούρβουλα και Καστρί.

Γ. Τερζάκης

Γ. Τερζάκης: “Ενα πάγιο αίτημα γίνεται πράξη”

Το Υπουργείο Παιδείας στην πρότασή του, σημειώνει πως τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193Α’) και είναι   ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων, οι συνθήκες διαβίωσης  των εκπαιδευτικών,  η οργανικότητα, η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,   οι συγκοινωνιακές συνθήκες και το υψόμετρο. Επιπλέον, μοριοδοτούνται με 14 μονάδες τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ.

Ο περιφερειακός διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης, κ. Γιώργος Τερζάκης, αναφέρει πως «ένα αίτημα πολλών χρόνων του συνδικαλιστικού κινήματος γίνεται πράξη». Σημειώνει ότι θα ληφθούν υπόψη οι όποιες ενστάσεις και θα γίνουν  βελτιωτικές προτάσεις ως τα μέσα του Ιανουαρίου, προκειμένου να λυθούν τυχόν προβλήματα που έχουν προκύψει. «Όλα θα αντιμετωπιστούν όπως πρέπει, χωρίς να αδικηθούν σχολεία και συνάδελφοι, προκειμένου να υπάρξει εύρυθμη λειτουργία των σχολείων», αναφέρει και προσθέτει πως είναι σημαντικό να ενισχυθούν χωριά στην περιφέρεια αλλά και να υπάρξει δικαιοσύνη ανάμεσα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια γιατί υπήρχαν πολλές αδικίες στις δύο βαθμίδες.

Ζ. Ρηγάκης

Ζ. Ρηγάκης: “Δεν έχουν λογική”

Η ΟΛΜΕ αποφάσισε να απορρίψει την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και αναφέρει πως υποβιβάζονται συνολικά 430 σχολεία ενώ έμμεσα καταργούνται σχολικές μονάδες.

«Οι προτάσεις που κάναμε σαν ΠΥΣΔΕ, σε ένα μεγάλο βαθμό, δεν εισακούστηκαν και κάποια σημεία δεν έχουν λογική», αναφέρει ο κ. Ζαχαρίας Ρηγάκης. Ως παράδειγμα, αναφέρει ότι τα σχολεία στον Ζαρό έχουν έξι μόρια ενώ στις Μοίρες οχτώ.

Ο κ. Ρηγάκης αναρωτιέται «με ποια λογική πήραν τα δικά τους μέτρα και σταθμά; Αν εφαρμοστεί, θα δημιουργηθεί ένα χάος και ενδεχομένως τα σχολεία να βρεθούν σε δυσκολότερη θέση».

Η Βιάννος ήταν η μόνη περιοχή με δυσπρόσιτο σχολείο στην περιφερειακή ενότητα Ηρακλείου που, πλέον, δεν έχει κανένα δυσπρόσιτο στη δευτεροβάθμια. Ο κ. Ρηγάκης τονίζει ότι αν κάποιος καλείται να στελεχώσει το Εσπερινό Τυμπακίου, για παράδειγμα, πρέπει να έχει επιπλέον κίνητρο να το κάνει.

Τη φετινή σχολική χρονιά καθυστέρησαν να στελεχωθούν τα σχολεία σε Πόμπια και Τυμπάκι και ένας λόγος είναι ότι οι περιοχές δεν πριμοδοτούνται, όπως θα έπρεπε. «Η Μεσαρά, γενικά, έχει πρόβλημα», τονίζει ο κ. Ρηγάκης.

Σημειώνει ότι όταν το Ηράκλειο ήταν χωρισμένο στις κατηγορίες Α’ και Β’, δηλαδή κέντρο και περιφέρεια, ήταν πιο εύκολη η στελέχωση των σχολείων της περιφέρειας με αναπληρωτές, ενώ σήμερα, όλοι προτιμούν κεντρικές σχολικές μονάδες.

Υποστηρίζει πως είναι ανάγκη να σταματήσουν οι νόμοι με τη μορφή μπαλώματος και να υπάρξει μία  μόνιμη κατάσταση που θα εξυπηρετεί όλους.

Γ. Μακράκης

Γ. Μακράκης: “Η Κρήτη ήταν ριγμένη”

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» συμφωνεί με τον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτα των Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Άρβης, Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ψαρής Φοράδας, Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Σκουρβουλών και Νηπιαγωγείου Καστρίου.

Ακόμα, ζητά να χαρακτηριστούν ξανά ως δυσπρόσιτα τα σχολεία, τα Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Βοριζίων, Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Καμάρων και Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Αντισκαρίου.

Επιπλέον, ζητά τον χαρακτηρισμό σε δυσπρόσιτου του Δημοτικού Σχολείου Κρότου. Το συγκεκριμένο σχολείο, το οποίο είναι μονοθέσιο, κινδύνεψε να μείνει χωρίς δάσκαλο, γιατί όταν ο εκπαιδευτικός που υπηρετούσε σε αυτό έφυγε, για εκπαιδευτικούς λόγους, ο αναπληρωτής που τοποθετήθηκε στον Κρότο αποφάσισε να το εγκαταλείψει και, τελικά, αντικαταστάθηκε από άλλον!

«Ο νομός Ηρακλείου, η περιφέρεια Κρήτης, συνολικά, ήταν ριγμένη σε μόρια σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας», αναφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου, κ. Γιώργος Μακράκης.

Σημειώνει πως ενώ σήμερα η πόλη του Ηρακλείου έχει ένα μόριο, το Υπουργείο προτείνει να δοθούν δύο μόρια, στον Άγιο Νικόλαο τα  δύο μόρια γίνονται τρία για τα σχολεία της πόλης, αφού δεν έχει ούτε λιμάνι ούτε αεροδρόμιο.

Αναφέρει πως οι άνθρωποι του Υπουργείου δεν γνωρίζουν τις ακριβείς συνθήκες που επικρατούν στην κάθε περιοχή, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ενστάσεις σε προτεινόμενα μόρια.

«Με έκπληξη και περισσή απογοήτευση πληροφορηθήκαμε τη νέα πρόταση που επεξεργάστηκε και εισηγείται η υπηρεσία για ένταξη σχολικών μονάδων στην κατηγορία Δυσπρόσιτα», αναφέρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών “Φαιστός” που σημειώνει ότι «εξαφανίζονται» τα περισσότερα δυσπρόσιτα της Μεσαράς. «Δυσπρόσιτο γίνεται πλέον μόνο το Δημοτικό Σχολείο Σκουρβούλων, ενώ σταματούν να είναι δυσπρόσιτα τα Βορίζια, οι Καμάρες και το Αντισκάρι», αναφέρει ο σύλλογος.

Ζητά να οριστούν δυσπρόσιτα τα σχολεία Σκουρβούλων, Βοριζίων, Καμαρών, Αντισκαρίου, Κρότου και Αγίου Κύριλλου.

«Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να διορθώσει άμεσα τις «λανθασμένες» εισηγήσεις της. Φαίνεται πως δε γνωρίζει καλά τις συνθήκες που επικρατούν στον Ν. Ηρακλείου, είτε σχετικά με τις αποστάσεις είτε με την επικρατούσα κατάσταση σε κάποιες περιοχές της Μεσαράς. Ας μας ρωτήσουν και θα τους πληροφορήσουμε σχετικά», καταλήγει η ανακοίνωση του συλλόγου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει