Μόνο για λεωφορεία η οδός Γιαμαλάκη

Η Γιαμαλάκη γίνεται... λεωφορειόδρομος! - ΚΑΙ ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΟ ΛΙΝΤΟ

97

Σε λεωφορειόδρομο μετατρέπεται η οδός Γιαμαλάκη, προκειμένου να τροχοδρομηθεί το σχέδιο των μίνι μπας στο κέντρο της πόλης, ενώ την ίδια στιγμή δρομολογείται η δημιουργία ενός νέου κόμβου στην περιοχή του Λίντο, που έρχεται να δώσει λύση στα οξύτατα κυκλοφοριακά προβλήματα μιας εξαιρετικά βεβαρυμένης περιοχής. Στις αποφάσεις αυτές κατέληξε χθες η Επιτροπή Κυκλοφορίας του Δήμου Ηρακλείου, η οποία συνεδρίασε, προκειμένου να εξετάσει τα δύο αυτά σημαντικά ζητήματα που σηματοδοτούν μεγάλες ανατροπές στην κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην οδό Γιαμαλάκη, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και πρόεδρο της Επιτροπής Κυκλοφορίας, Γιάννη Αναστασάκη, η επιτροπή αποφάσισε την έγκριση δυο νέων λεωφορειακών γραμμών για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου, οι οποίες για να υλοποιηθούν προϋποθέτουν τη μετατροπή της οδού Γιαμαλάκη σε λεωφορειόδρομο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα αλλάξει δραστικά η σημερινή λειτουργία της κεντρικής οδικής αρτηρίας, η οποία προβλέπεται να αποκτήσει μια νησίδα στη μέση και να αλλάξει η ροή κυκλοφορίας των οχημάτων με φορά από νότο προς βορρά. Για την ασφαλή και απρόσκοπτη κυκλοφοριακή ροή η επιτροπή αποφάσισε να επεκταθεί η υπάρχουσα στο βόρειο άκρο νησίδα της οδού προς το υπόλοιπο νότιο τμήμα της. Η διατομή της νησίδας παραμένει 50εκ. όπως και η υπάρχουσα και διασφαλίζεται ελάχιστο πλάτος λωρίδας ανά κατεύθυνση 3,20 μέτρα. Στη λωρίδα που διαμορφώνεται θα επιτρέπεται να διέρχονται μόνο λεωφορεία, ταξί, ασθενοφόρα και οχήματα έκτακτης ανάγκης. Για να περπατήσει το σχέδιο αυτό, βασική προϋπόθεση είναι η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης εκατέρωθεν της οδού. Η επιτροπή κυκλοφορίας θα προτρείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο τη λειτουργία της οδού Τσακίρη ως μονόδρομου με φορά από την οδό Στ. Γιαμαλάκη και έξοδο από την οδό Δοϊράνης (επειδή η τελευταία είναι δρόμος μικρού πλάτους περίπου 2,05μ. και λειτουργεί ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, δυσχεραίνοντας την κυκλοφορία των οχημάτων).

Νέος κόμβος στο Λίντο

Οριστική λύση σε μια εξαιρετικά βεβαρυμένη κυκλοφοριακά περιοχή δρομολογεί ο Δήμος Ηρακλείου μέσα από τη  διαμόρφωση κόμβου στην οδό Σπύρου Μουστακλή στο Παγκρήτιο Στάδιο. Πρόκειται για ένα νευραλγικό κυκλοφοριακά σημείο νότια του Παγκρητίου Σταδίου που αποτελεί σταυροδρόμι μεγάλων οδικών αρτηριών, καθώς συναντιούνται οι οδοί Σπύρου Μουστακλή, Λακωνίας και δυτική περιμετρική οδός. Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος κ. Αναστασάκης, στο σημείο αυτό  δεν υπάρχει διαμορφωμένος κόμβος παρά μόνο οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.

Στην περιοχή αυτή συμβαίνουν συχνά ατυχήματα λόγω κυρίως των γωνιών συμβολής των οδών, οι οποίες δεν επιτρέπουν τη διέλευση με ασφάλεια. Με την υπάρχουσα κατάσταση δυστυχώς είναι μειωμένη η ασφάλεια στη διέλευση των πεζών λόγω έλλειψης διαβάσεων, ενώ οι είσοδοι και έξοδοι του κολυμβητηρίου και του πρατηρίου καυσίμων καθώς και το περίπτερο επιτείνουν το πρόβλημα. Παράλληλα, η παράνομη στάθμευση μειώνει την ορατότητα και ο αυξημένος αριθμός σημείων σύγκρουσης καθιστά τον σχεδιασμό κυκλοφοριακού κόμβου απαραίτητο. Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος Ηρακλείου σχεδίασε μια ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία δίνει λύση σε όλα τα προβλήματα αυτά μέσα από τη δημιουργία ενός διπλού κυκλικού κόμβου στον οποίο τοποθετούνται ακτινικά οι συμβολές των οδών και έτσι διασφαλίζεται η ομαλή κίνηση οχημάτων και πεζών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, οι δύο κυκλικοί κόμβοι έχουν εξωτερική ακτίνα 13,75μ και εσωτερική ακτίνα 8,5μ. Επίσης, υπάρχει περιμετρικός δακτύλιος πλάτους 3,0μ με κλίση 5% από το κέντρο προς την περίμετρο, ο οποίος είναι υπερβατός από πολύ μεγάλα οχήματα ή οχήματα με ρυμουλκούμενο τμήμα. Το κέντρο κάθε κύκλου με ακτίνα 5,0μ φυτεύεται με χαμηλή βλάστηση για διασφάλιση ορατότητας.

Οι δύο κυκλικοί συνδέονται μεταξύ τους με οδό με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 5,0μ και ενδιάμεση νησίδα πλάτους 1,0μ. Οι διαβάσεις των πεζών τοποθετούνται περιμετρικά των κυκλικών κόμβων σε ικανή απόσταση και εγκάρσια στη συνδετήρια οδό και σε συνδυασμό με τα προβλεπόμενα πεζοδρόμια δημιουργείται ένα δίκτυο ασφαλούς πρόσβασης και κίνησης των πεζών.

Διαμορφώνεται μικρό τμήμα λωρίδας για στάση οχημάτων για επιβίβαση και αποβίβαση για την εξυπηρέτηση του κολυμβητηρίου.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει