Τετρακτύς*

Εν αρχή ειν’ ο Χώρος

των Αριθμών και του Χρόνου

Κι  ειν’ ο χρόνος χρυσός.

Το Μηδέν και το Όλον ισόμορφα.

Αρχή και Τέλος, μέση δεν έχει,

μην ψάχνεις άδικα, το χρόνο σου χάνεις,

κ’ είν’ ο χρόνος χρυσός.

 

Η  Μονάδα  Θεός,

που το Χρόνο γεννά

και ο Χρόνος ο Άναρχος,

των πάντων πρόγονος, ξαναρχίζει μετρά.

Προβάλει σαν Φοίνικας που κελαηδά.

Πολυδιάστατος ο χώρος που διαστέλλεται

’’ἐν χορδαῖς καὶ ὀργάνῳ’’.

Αρμονικές ταλαντώσεις,

χορδές του μικρόκοσμου,

διαχέονται στον μακρόκοσμο, π’ αποταυρίζεται

και ξετυλίγεται ο Μαθηματικός Λογισμός.

 

Η Μουσική των Σφαιρών κατακλύζει το σύμπαν.

Διπλή δίεση,

καπρίτσιο ίσως του Μεγάλου Μουσουργού,

ίσως και  όχι.

Δύο ημιτόνια οξύτερος ο φθόγγος.

Ραγίζει ο καθρέφτης της ασάλευτης Θάλασσας.

Τέλος  στην γαλήνη της Απεραντοσύνης.

Ο  Νηρέας, ο άλιος γέροντας,

απ’ του Πόντου τα τρίσβαθα αναδύεται.

Η  σφαίρα σφύζει ζωής.

 

Τρίχρωμα κουάρκ,

λαμπερές συγκρούσεις τροχιών.

Ρωγμή  κάπου στην Πάφο,

κ’ η κόρη της Μέρας

στην Πέτρα του Ρωμιού, κοντά στα παράλια,

γεννά Πάνδημο  θεά και  Ουράνια,

“Κυθέρεια θεά, του έρωτα τροφό”,

σύζυγο της Φωτιάς του Πολέμου ερωμένη.

Εξευτελισμένοι!

Την έχετε  το  Λούβρο να κοσμεί, σκλαβωμένη.

 

Στις τέσσερις άκρες του κόσμου

πλεούμενα σκίζουν τις θάλασσες.

Ένα  χρυσόμαλλο δέρας πάντα υπάρχει.

Το δύσκολο είναι να βρεις τους Αργοναύτες,

μα ‘σύ και πάνω στην σφαίρα βρίσκεις τις άκρες,

κι έτσι βολεύεσαι με Κούληδες κι’  Αφρικάνους.

Εσύ δεν θες η ιστορία  να γράψει για σένα.

Εσύ το χρυσόμαλλο δέρας το θέλεις δικό σου.

Μάθε λοιπόν:

Δεν θα μπορέσεις

τη γύμνια του είναι σου

να κρύψεις και πάλι.

Κανένα χρυσόμαλλο δέρας δεν φτάνει

την παγωμένη σου καρδιά να ζεστάνει.

* Ο Γιώργος  Αγγελάκης

είναι μαθηματικός

* Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους Πυθαγορείους παρουσίαζαν οι σχηµατικοί αριθµοί που µπορούν να αντιπροσωπευθούν με ψηφίδες τακτοποιηµένες σε ένα κανονικό σχέδιο.   Η περίφημη Τετρακτύς του Πυθαγόρα, έχει και πρακτική και επιστημονική εφαρμογή, αλλά και είναι ένα φιλοσοφικό και θεοσοφικό κατασκεύασμα, στην σφαίρα του λογικού και του υπερβατικού.

Τετρακτύς              ( 1+2+3+4=10)

*

*   *

*   *   *

*   *   *   *

Από αυτούς τους τέσσερις αριθμούς(1, 2, 3 & 4), κατασκευάζονται οι λόγοι:

«δια τεσσάρων» (4/3, τέταρτης),

«δια πέντε» (3/2, πέμπτης),

«δια πασών» (2/1,Οκτάβα), που στην μουσική αποδίδουν τα αναφερόμενα αρμονικά μουσικά διαστήματα, που πρώτος ο Πυθαγόρας καθόρισε επακριβώς με αριθμητικούς λόγους.