Ο μετροπόντικας και το φράγμα “κόλλησαν” στη γραφειοκρατία

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ

Του Γιάννη Ζωράκη

Λίγο πριν βγει από τη σήραγγα ο μετροπόντικας στο φράγμα Αποσελέμη, τα προβλήματα έρχονται βροχή και μπλοκάρουν ένα από τα σπουδαιότερα έργα της Κρήτης, από το οποίο περιμένουν νερό το Ηράκλειο και ο Αγιος Νικόλαος.

Τα 80 μέτρα που απομένουν για την έξοδο του μετροπόντικα αποδεικνύονται πάρα πολλά, αφού, όπως αποκάλυψε η «Π», οι αντιδράσεις είναι εντονότατες τόσο από τη δημοτική αρχή του Οροπεδίου Λασιθίου, όσο όμως πλέον και από τον ανάδοχο του έργου. Στο συγκεκριμένο θέμα θα αναφερθεί στη διάρκεια του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου Γιάννης Στεφανάκης, προκειμένου να ενημερώσει το Σώμα για τις εξελίξεις, αλλά και για τη στάση της δημοτικής αρχής.

Αναφέρεται ότι τη δεδομένη στιγμή η δημοτική αρχή καλείται να εγκρίνει τη λειτουργία παράκαμψης από και προς το Οροπέδιο Λασιθίου, η οποία προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική οδός για ένα διάστημα 4 μηνών. Η χρήση της παράκαμψης κρίνεται αναγκαία για λόγους ασφάλειας, αφού το υφιστάμενο οδικό δίκτυο πρέπει να απενεργοποιηθεί για να περάσει κάτω από αυτό ο μετροπόντικας.

Η δημοτική αρχή ωστόσο αρνείται να δώσει τη σχετική έγκριση της παράκαμψης, τόσο για λόγους ασφάλειας όπως αναφέρει, όσο όμως και γιατί ως τώρα δεν έχουν δοθεί στο Δήμο Οροπεδίου Λασιθίου τα αντισταθμιστικά οφέλη τα οποία ήταν προαπαιτούμενα για τη συνέχεια του έργου από πλευράς της δημοτικής αρχής. Όπως τονίζει μάλιστα σε δηλώσεις του προς την «Π» ο δήμαρχος Οροπεδίου Λασιθίου Γιάννης Στεφανάκης, τα προαπαιτούμενα δεν έχουν υλοποιηθεί, ενώ αυτά έχουν στηρίξει στο σύνολο τους οι δήμαρχοι όλου του νησιού, σε σχετική απόφαση που ελήφθη από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο ωστόσο, πέραν των αντισταθμιστικών, η δημοτική αρχή θεωρεί πως η παράκαμψη που έχει ήδη δημιουργηθεί από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης δεν παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια για την κίνηση των οχημάτων, παρά το ότι έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ασφάλειας.

«Παρά την τήρηση των προδιαγραφών, ο δρόμος είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος για την κίνηση οχημάτων, ενώ σε δύο σημεία του υπάρχουν στροφές 180 μοιρών» υποστηρίζει ο κ. Στεφανάκης, διευκρινίζοντας πως δύσκολα δήμαρχος στη θέση του θα υπέγραφε τέτοιου είδους παράκαμψη. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ακόμα κι αν υπογραφόταν η συγκεκριμένη παράκαμψη, το διάστημα χρήσης της θα ξεπερνούσε τους 4 μήνες, αφού λόγω των καιρικών συνθηκών θα δινόταν παράταση χρήσης του αναγκαστικά. Παρ’ όλα αυτά, η δημοτική αρχή υποστηρίζει πως δέχεται να οπισθοχωρήσει ως προς τις θέσεις της, αρκεί να υπάρξουν έγγραφες δεσμεύσεις ότι θα υλοποιηθούν όλα τα αντισταθμιστικά έργα.

«Ευχαρίστως να κάνουμε όχι μόνο ένα βήμα πίσω, αλλά πολλά, αρκεί να λάβουμε έγγραφες δεσμεύσεις για τα αντισταθμιστικά» υποστηρίζει ο κ. Στεφανάκης για να προσθέσει:

«Δεν μπορούμε όμως να δεχτούμε ότι μια κοινωνία κι ένας Δήμος συνειδητά θα επιλέξει να μειονεκτεί αν δεν έχουν εξασφαλιστεί τα συγκεκριμένα αντισταθμιστικά».

Αποτέλεσμα όλων αυτών των διαδικασιών και του τρόπου χειρισμού του θέματος κυρίως κεντρικά, είναι το έργο να βρίσκεται βαλτωμένο σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να μην προχωρά, κυριολεκτικά ένα στάδιο πριν την ολοκλήρωσή του.