ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Χαμογελάστε! Ίσως δεν είναι μεταδοτικό, είναι, όμως, δωρεάν

125

Δεν ξαναπέρασα το κατώφλι του μαγαζιού, γιατί φοβόμουν την αντίδρασή της

Πριν από κάποια χρόνια, όταν έκανα ρεπορτάζ αγοράς, ένας εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου τότε μου είχε πει πως σε ένα σημείο δεν μπορεί ένα πολυκατάστημα να κερδίσει ένα τοπικό μαγαζί. «Όταν μπαίνεις στο μαγαζί της γειτονιάς σου, ο πωλητής, που μπορεί να είναι και ο ιδιοκτήτης, σε υποδέχεται με το χαμόγελο. Σε γνωρίζει με το όνομά σου. Σε ρωτάει πώς είσαι, τι κάνει η οικογένειά σου. Γνωρίζει τις προτιμήσεις σου, τις ανάγκες σου και σε εξυπηρετεί».

Αυτά ήταν περίπου τα λόγια του, όσα μπορώ να ανακαλέσω στη μνήμη μου, τουλάχιστον.

Είναι γεγονός ότι αποκλείω καταστήματα, ανεξάρτητα αν είναι πολυεθνικές ή μικρά μαγαζιά, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά που επιδεικνύουν οι εργαζόμενοι σε αυτά. Έχω δει ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων να με κοιτάζει επιτιμητικά επειδή δεν αγόρασα τελικά κάτι από εκείνη. Δεν ξαναπέρασα το κατώφλι του μαγαζιού γιατί φοβόμουν την αντίδρασή της σε περίπτωση που και πάλι δεν ψωνίσω. Εξάλλου, όπως είναι γνωστό, ένα ρούχο μπορεί να μας αρέσει στη βιτρίνα αλλά όταν το προβάρουμε να μην το επιλέξουμε. Δεν νομίζω ότι συνηθίζει ο καταναλωτής να παίρνει τα ρούχα, παντελόνια, μπλούζες ή σακάκια, απευθείας από τη βιτρίνα.

Τον τελευταίο καιρό έχω ανακαλύψει ένα μικρό, οικονομικό κατάστημα ρούχων που όταν το διαφήμιζα σε μία φίλη μου, της είπα «Εργάζονται σε αυτό δύο πωλήτριες, και οι δύο είναι πολύ φιλικές, πολύ γλυκές και με εξυπηρετούν πάντα με το χαμόγελο». Για μένα, αυτός και μόνο είναι ένας λόγος για να μπω ξανά μέσα στο μαγαζί. Ακόμα και αν δε μου το επιτρέπει το πορτοφόλι μου να ψωνίσω κάτι, το γεγονός ότι αυτά τα δύο κορίτσια μου κάνουν, όπως λέμε, χαρές, εμένα μου αρκεί. Και όπως είπε πρόσφατα και ένας συνάδελφος, «Μπήκα σε ένα μαγαζί. Δεν το περίμενα ότι θα μείνω τόσο ευχαριστημένος, η πωλήτρια ήταν καταπληκτική, ήξερε τα πάντα, με εξυπηρέτησε τέλεια. Ψώνισα, έδωσα ο, τι χρήματα είχα. Όμως… τα ρούχα δε μου άρεσαν και τόσο.»

Τελικά, μπορεί για κάποιους, η εξυπηρέτηση να είναι και το νούμερο ένα κριτήριο για να επιλέξει κανείς ένα κατάστημα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει