Το… άλλο κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού

ΣΥΝΤΟΜΑ ΣΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

278

Ένα κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού που δεν έχει στόχο να αναδείξει κάποιον νικητή αλλά να προσφέρει στους παίκτες τη χαρά της ανακάλυψης, αποτελεί η εφαρμογή για κινητές συσκευές που σχεδίασε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης σε συνεργασία με τον εξωτερικό συνεργάτη του Μ.Φ.Ι.Κ., κ. Σπύρο Σταρίδα.

Οι τόποι διεξαγωγής του είναι τρεις, δύο μονοπάτια στο Γεωπάρκο Ψηλορείτη, στη διαδρομή Μύγια και τις Γωνιές Μαλεβιζίου, και ένα στο Γεωπάρκο Σητείας, στην Επάνω Ζάκρο.

Η εφαρμογή θυμίζει... κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού
Η εφαρμογή θυμίζει… κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού

Ο δρ Γεωλογίας, υπεύθυνος του τμήματος Γεωποικιλότητας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης, κ. Χαράλαμπος Φασουλάς, αναφέρει στην «Π» πως αυτή τη στιγμή η εφαρμογή με την ονομασία eGEODiscover είναι στο στάδιο της δοκιμής και αναμένεται να είναι έτοιμη μέσα στο καλοκαίρι.

Σε πρώτη φάση, προορίζεται αποκλειστικά για συσκευές android, και είναι στην ελληνική γλώσσα. «Πρόκειται για μία εκπαιδευτική εφαρμογή που βασίζεται στη λογική του κυνηγιού του κρυμμένου θησαυρού», εξηγεί ο κ. Φασουλάς.

Ο χρήστης μπορεί να «κατεβάσει» την εφαρμογή δωρεάν από το Google Play και να τη χρησιμοποιήσει όταν βρίσκεται στα συγκεκριμένα σημεία. Δεν χρειάζεται να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, αρκεί το GPS της συσκευής να «δίνει» το μέρος, όπου βρίσκεται και η εφαρμογή αυτόματα ενεργοποιείται. «Δεν θα μπορεί κανείς να παίξει από το σπίτι του αλλά μόνο όταν είναι στα συγκεκριμένα σημεία. Εξάλλου, ο στόχος είναι να βοηθήσει τον χρήση στην εξερεύνησή του στο βουνό», αναφέρει ο κ. Φασουλάς.

Ο παίκτης, λοιπόν, έχει την ευκαιρία να αποκτήσει ορισμένες εμπειρίες μοναδικές, να προσανατολιστεί στον χώρο, να μάθει να χρησιμοποιεί χάρτες, αφού καλείται να φτάσει σε συγκεκριμένα σημεία, να αποκτήσει πληροφορίες σχετικά με τα Γεωπάρκα, κυρίως τα χαρακτηριστικά του ανάγλυφου του τοπίου. Κατά την περιπλάνησή του στα τρία μονοπάτια μπορεί να συναντήσει οροπέδιο, φαράγγι, καταβόθρες, μιτάτα, πετρώματα, πηγές και πολλά άλλα στοιχεία που θα «γεμίσουν» τα μάτια και την ψυχή του.

Μια μοναδική εμπειρία με ανακαλύψεις και εξερευνήσεις σε πλούσιο φυσικό περιβάλλον και ανάγλυφο τοπίο

Γιατί, όμως, θυμίζει κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού; Ο χρήστης προσεγγίζει ένα σημείο, αφού ακολουθεί συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Κάπου εδώ, η εφαρμογή θυμίζει το γνωστό «κρύο- ζεστό» αφού ενημερώνει τον χρήστη όσο προχωράει αν ακολουθεί τη σωστή πορεία ή όχι.

Μιτάτα, καταβόθρες, πηγές… μαγεύουν τους περιπατητές
Μιτάτα, καταβόθρες, πηγές… μαγεύουν τους περιπατητές

Μόλις, λοιπόν, βρει το σωστό σημείο, στο κινητό του αναδύεται ένα μήνυμα με μία ερώτηση σχετική με το περιβάλλον, όπου βρίσκεται. Έχει τρεις ευκαιρίες να απαντήσει και, ακόμα και αν δεν τις εκμεταλλευτεί, του δίνεται η σωστή απάντηση προκειμένου να προχωρήσει παρακάτω. Συνολικά, καλείται να καλύψει δέκα σημεία, μία διαδικασία που έχει υπολογιστεί πως διαρκεί μία ώρα περίπου. Η εφαρμογή μετράει το σκορ και τον χρόνο που χρειάστηκε ο παίκτης για να απαντήσει.

Τα σημεία δεν επιλέχτηκαν τυχαία. Στις δύο περιοχές λειτουργούν Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τα Ανωγείων και Ιεράπετρας καθώς και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ζάκρου.

Μιτάτα

Η εφαρμογή προσφέρεται για μαθητές τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, Γυμνασίου αλλά και για οικογένειες που μπορούν να περιπλανηθούν στους συγκεκριμένους χώρους. Οι ερωτήσεις δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολες ενώ οι διαδρομές που καλούνται να ακολουθήσουν δεν είναι επικίνδυνες.

Σημειώνεται πως η εφαρμογή σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος INTERREG  Ελλάδα-Κύπρος, έργο GEO-IN με θέμα τον γεωτουρισμό στα νησιωτικά γεωπάρκα. Το Μ.Φ.Ι.Κ. ανέλαβε την υλοποίησή της και η εφαρμογή θα προωθηθεί στα υπόλοιπα Γεωπάρκα των δύο χωρών.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει