Τουρίστες με… ποδιά μαθαίνουν τα μυστικά της κρητικής κουζίνας

ΟΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΡΑΒΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΤΗ

471

Η  γνωριμία με τον κρητικό πολιτισμό περνάει και από την κουζίνα. Δεν πρόκειται απλά για πιάτα και γεύσεις με τοπικά προϊόντα, αλλά για μια ολόκληρη εμπειρία που σχετίζεται με τον τρόπο ζωής και την ιστορία ενός τόπου. Το ενδιαφέρον των ξένων επισκεπτών να μυηθούν στα μυστικά της κρητικής κουζίνας αυξάνεται συνεχώς και είναι γνωστό ότι δεν περιορίζεται μόνο στην γευσιγνωσία αλλά και στα μαθήματα μαγειρικής.

“Εδώ και περίπου 20 χρόνια στο βραβευμένο εστιατόριο “Αυλή” του Ρεθύμνου, τουρίστες από όλο τον κόσμο μαθαίνουν να μαγειρεύουν παραδοσιακά φαγητά με προϊόντα της εποχής και πραγματικά το απολαμβάνουν”, μας είπε η Κατερίνα Ξεκάλου, η οποία ..τούς βάζει την ποδιά και τους δείχνει πώς να φτιάξουν από χορτόπιτες και ντολμαδάκια μέχρι ροφό με μπάμιες και χταπόδι με πράσινες ελιές και μάραθο.

 

Μαγειρεύουν και μετά απολαμβάνουν το φαγητό που οι ίδιοι ετοίμασαν
Μαγειρεύουν και μετά απολαμβάνουν το φαγητό που οι ίδιοι ετοίμασαν

Σαν να βρίσκονται στην κουζίνα μιας Κρητικιάς νοικοκυράς

Η Κατερίνα Ξέκαλου
Η Κατερίνα Ξεκάλου παραδίδει μαθήματα μαγειρικής στην “Αυλή”

Η ίδια ανέφερε: “Το ζητούμενο δεν είναι να βάλουμε ένα επαγγελματία, έναν σεφ να τους μαγειρεύει, αλλά να τους δείξουμε πώς θα μαγείρευε στην κουζίνα του σπιτιού τους μια καλή Κρητικιά νοικοκυρά. Δεν εστιάζουμε στις τεχνικές γνώσεις δεν είναι αυτός ο σκοπός μας.

Ο στόχος μας είναι να τους μεταδώσουμε μια εμπειρία  που σχετίζεται με την παράδοση και τον πολιτισμό της Κρήτης και αναπόσπαστο κομμάτι είναι και η κουζίνα της”.

Σύμφωνα με την κ. Ξεκάλου, στο εστιατόριο τα μαθήματα οργανώνονται για μικρά γκρουπ ή και για δύο μόνο άτομα. Κάποιοι είναι επαγγελματίες της εστίασης ή του εναλλακτικού τουρισμού, άλλοι ενδιαφέρονται για την παράδοση, όλοι όμως αναζητούν την έμπνευση, δοκιμάζοντας τα προϊόντα του τόπου, όπου κάνουν τις διακοπές τους.

Συχνά οργανώνονται επισκέψεις σε περιβόλια, λαϊκές αγορές, οινοποιεία ή τυροκομεία και όλες οι συνταγές βασίζονται σε φρέσκα εποχιακά προϊόντα.

“Μαγειρεύουμε όλοι μαζί όπως θα μαγείρευε και κάθε νοικοκυρά στην Κρήτη, και στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες στα μαθήματα κάθονται στο τραπέζι και απολαμβάνουν αυτά που οι ίδιοι μαγείρεψαν” λέει η ίδια τονίζοντας ότι στην εποχή μας τα μαθήματα μαγειρικής έχουν γίνει… must.

 

γαστρονομικός τουρισμός
Τουρίστες από όλο τον κόσμο αναζητούν τις αυθεντικές γεύσεις του τόπου που επισκέπτονται

Ο γαστρονομικός τουρισμός κερδίζει έδαφος συνεχώς

Άλλωστε, όπως δείχνουν όλες οι έρευνες, ο γαστρονμικός τουρισμός κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Η Παγκόσμια Ένωση Γαστρονομικών Ταξιδίων, “WFTA”, δημοσιοποίησε μια έκθεση με τις κορυφαίες τάσεις στον γαστρονομικό τουρισμό, σύμφωνα με τις απόψεις 71 ειδικών του χώρου της εστίασης και των ποτών από 20 χώρες. Η έκθεση εξετάζει την απόδοση των παρόχων τροφίμων και ποτών και προτείνει τρόπους βελτίωσης, όπως ανάπτυξη ή βελτίωση των δραστηριοτήτων με θέμα το φαγητό και το ποτό.

Επίσης, εξετάζει τα βασικά ζητήματα του γαστρονομικού τουρισμού, καθώς και τρόπους, με τους οποίους η βιομηχανία μπορεί να ταιριάζει καλύτερα με τις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Δίνεται μεγάλη προσοχή στη διατήρηση της γαστρονομικής αυθεντικότητας και στο γιατί είναι σημαντικό να προσφέρεται στους επισκέπτες μια μνήμη και όχι μόνο ένα γεύμα.

γαστρονομικός τουρισμός

Δείτε ορισμένα από τα βασικά στοιχεία της έκθεσης:

  1. Οι ταξιδιώτες και καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ οτιδήποτε σχετίζεται με το φαγητό και το ποτό. Το ενδιαφέρον τους συνεχίζει να αυξάνεται χάρη στον ρόλο των social media.
  2. Η προσφορά αυθεντικών προϊόντων ή εμπειριών κρίνεται απαραίτητη. Οι επισκέπτες απαιτούν όλο και περισσότερο αυθεντικό φαγητό και ποτό και εμπειρίες.
  3. Η ανάγκη διαφύλαξης του πολιτισμού είναι επείγουσα και δεν περιορίζεται στην κουζίνα, αλλά και σε άλλα πολιτιστικά αγαθά, όπως η μουσική, η μόδα, η αρχιτεκτονική και άλλα, που απειλούνται από την παγκοσμιοποίηση.
  4. Η αποτυχία να στηριχθούν μικρές επιχειρήσεις φαγητού και ποτού θα οδηγήσει στην επιτάχυνση της παγκοσμιοποίησης της τοπικής εμπειρίας, καταργώντας έτσι εντελώς έναν από τους κύριους λόγους για γαστρονομικά ταξίδια, καθώς οι προορισμοί αρχίζουν ήδη να μοιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους.
  5. Την ίδια ώρα, οι κάτοικοι θα επωφεληθούν, εάν γνωρίζουν περισσότερα για την ιστορία των εμβληματικών γαστρονομικών προϊόντων και παραδόσεων της περιοχής τους, καθώς και γιατί η διαφύλαξη του γαστρονομικού πολιτισμού αποτελεί εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης. Επομένως, οι κάτοικοι θα πρέπει να θεωρούνται σημαντικός στόχος της αγοράς.
  6. Οι εμπειρίες φαγητού και ποτού, που προσφέρουν οι επιχειρήσεις και οι προορισμοί, συχνά δεν ταιριάζουν με τις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να κατανοήσουν ότι δεν πωλούν απλώς προϊόντα γαστρονομίας αλλά και μια εμπειρία. Όταν οι προσδοκίες των επισκεπτών δεν ικανοποιούνται, σχηματίζεται αρνητική εντύπωση για τον προορισμό.
  7. Ο γαστρονομικός τουρισμός δεν τροφοδοτεί απλώς τους προορισμούς με περισσότερους τουρίστες, που δημιουργούν θετικό αντίκτυπο στις τοπικές οικονομίες, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην προστασία της τοπικής κληρονομιάς, θέτοντας στο επίκεντρο το τοπικό φαγητό και ποτό, μεταδίδοντας μια αίσθηση υπερηφάνειας στους κατοίκους και δημιουργώντας ζήτηση για εξαγωγές τοπικών προϊόντων, μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού.

 

Διαβάστε επίσης σχετικά:

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει