Φυσική και Χημεία “έκαψαν” τους υποψήφιους με τα… χειροτέρα θέματα της δεκαετίας

Τρόμαξαν και οι καθηγητές!

800

Τρόμαξαν και τους ίδιους τους καθηγητές τα χθεσινά θέματα στο μάθημα της Χημείας προσανατολισμού! Η ομοσπονδία εκπαιδευτικών φροντιστών Ελλάδος τονίζει πως: «τα θέματα ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά, ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας.

Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου».

Δυσκολότερα από πέρσι ήταν τα θέματα στα Λατινικά, ενώ χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ήταν οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Υπενθυμίζεται ότι απομένει μία ημέρα για την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, η Τρίτη 18η  Ιουνίου, κατά την οποία οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών).

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.

Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, οι πανελλαδικές συνεχίζονται σήμερα με την εξέταση στα μαθήματα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών, Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.

 

Καθηγητές φροντιστηρίων Πανελλήνιες

Αναμενόμενα στα Λατινικά

Ο κ. Θωμάς Μερλέμης, φιλόλογος του Φροντιστηρίου Καινοτόμος Μάθηση, αναφέρει πως τα θέματα των Λατινικών κινούνται στο γενικό πλαίσιο εξέτασης του μαθήματος τα τελευταία χρόνια.

Είναι βατά, για προετοιμασμένους στις λεπτομέρειες μαθητές. Οι ασκήσεις ήταν αναμενόμενες και δεν περιείχαν εκπλήξεις.

Τα πτωτικά προέρχονταν από την ύλη που εξετάζονται συνήθως οι μαθητές, ενώ ζητούνταν και γνώσεις αναμενόμενες από τα παραθετικά των  επιθέτων και των επιρρημάτων.

Οι ρηματικοί τύποι κινήθηκαν στα συνήθη πλαίσια και ο μαθητής έπρεπε να προσέξει κάποιες λεπτομέρειες στα πρόσωπα και στη συζυγία, αλλά και στα γένη στους περιφραστικούς τύπους.

Οι λέξεις συντακτικού ήταν μόλις τρεις όπως και την προηγούμενη χρονιά, όμως πήραν διπλάσια από τη συνήθη βαθμολόγηση αφού δινόταν βαθμός και για τη λέξη που ήταν συνημμένος ο συντακτικός όρος που ζητούνταν.

Επίσης σε λογικά πλαίσια κινήθηκαν και  οι υπόλοιπες ασκήσεις αλλαγής φωνής, προσδιορισμού τόπου, αυτοπάθειας, αναγνώρισης δευτερεύουσας πρότασης και ανάλυσης μετοχής.

«Ως γενικό σχόλιο επομένως το διαγώνισμα ευνόησε τους μαθητές που είχαν προετοιμάσει πλήρως την ύλη και μπορούσαν να την εφαρμόσουν πρακτικά στις ασκήσεις τους, ώστε να αριστεύσουν», καταλήγει ο κ. Μερλέμης.

Η κ. Έφη Ακουμιανάκη, φιλόλογος, διευθύντρια του φροντιστηρίου Λογάριθμος, αναφέρει πως τα θέματα στο μάθημα των Λατινικών καλύπτουν σημαντικό μέρος της ύλης, χωρίς όμως να παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα. Οι μαθητές εξετάστηκαν σε τρία αποσπάσματα όπως και πέρυσι, τα οποία προέρχονταν από τις ενότητες 20 (Πίσω από τις κουρτίνες ), 38 (Η μοίρα της Καικιλίας), 45 (Mια Επιστολή στα Ελληνικά). Κλήθηκαν να απαντήσουν σε γραμματικές ασκήσεις οι οποίες κάλυπταν το σύνολο της ύλης. Προσδιόρισαν τη συντακτική λειτουργία μεμονωμένων όρων των αποσπασμάτων και προχώρησαν σε ασκήσεις αναγνώρισης και μετατροπής επιλεγμένων λέξεων – φράσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες της διδακτέας ύλης.

Συγκεκριμένα, ζητήθηκε ανάλυση μετοχής σε ισοδύναμη δευτερεύουσα πρόταση  (exterritus), προσδιορισμός  τόπου ώστε να δηλώνει διαφορετική επιρρηματική σχέση (ad solarium), μετατροπή παθητικής σύνταξης σε ενεργητική και αντίστροφα, αναγνώριση  δευτερευουσών  προτάσεων.

«Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι ασκήσεις ήταν διατυπωμένες με απόλυτη σαφήνεια, γεγονός που δεν προκάλεσε καμία δυσκολία, ωστόσο απαιτούσαν προσοχή και κριτική ικανότητα των μαθητών», τονίζει η κ. Ακουμιανάκη.

Αλαλούμ με τη Χημεία

Η κ. Μαρία Κανάκη, από το φροντιστήριο Ορόσημο, αναφέρει πως τα φετινά θέματα της Χημείας ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά.

Η μη καλή διατύπωση των θεμάτων, ειδικά στο Β θέμα, δημιουργούσε σύγχυση στους μαθητές που τους επηρέαζε σαφέστατα και στην επίλυση των υπόλοιπων θεμάτων. Ήταν δυσκολότερα από τα περυσινά και ο χρόνος ήταν οριακός συγκριτικά με την έκταση των θεμάτων.

Θα ήταν προτιμότερο η παρουσίαση των εφαρμογών της Χημείας στην καθημερινή ζωή να διευκολύνει αντί να δυσχεραίνει την κατανόηση των  θεμάτων από τους μαθητές.

Ο φυσικός, υπεύθυνος σπουδών ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ, κ. Νεκτάριος Βαρδάκης, αναφέρει πως τα θέματα της Χημείας κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης , ήταν χρονοβόρα και απαιτούσαν για την επίλυσή τους, καλή γνώση της ύλης και ταχύτητα επεξεργασίας. Σαφώς ήταν πιο δύσκολα από τα αντίστοιχα περυσινά. Οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να τα αντιμετωπίσουν οριακά.

Πιο αναλυτικά: Θέμα Α: βατό, πιθανόν  το Α3 μπερδέψει κάποιους, Θέμα Β: Β2, Β3 απλά ερωτήματα ενώ τα Β1 και Β4 έχρηζαν ιδιαίτερης προσοχής με το Β4 να κρίνεται ιδιαίτερα απαιτητικό . Θέμα Γ: Γ1 στα περισινά επίπεδα με το (δ)  υποερώτημα να ήθελε πολύ προσοχή.  Γ2, Γ3 μέτριας δυσκολίας. Θέμα Δ: απαιτητικό , χρειαζόταν αρκετό χρόνο για τη λύση του και απαιτούσε προσεκτικό διάβασμα της εκφώνησης. «Εύχομαι καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά», αναφέρει.

Δυσκολότερη απο πέρσι η Οικονομία

Η κ. Κατερίνα Βακωνάκη, από το φροντιστήριο Ορόσημο, αναφέρει πως απαιτητικά χαρακτηρίζονται τα φετινά θέματα στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής θεωρίας, με καλή δομή όμως και διαβαθμισμένης δυσκολίας.

Στη 1η ομάδα, οι ερωτήσεις Σωστού – Λάθους ήταν αρκετά απλές, με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας να παρατηρείται στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

Στην 2η ομάδα, οι μαθητές με καλή γνώση της θεωρίας ανταποκρίθηκαν με επιτυχία, μιας και η ερώτηση ανάπτυξης που επιλέχθηκε ήταν προβλέψιμη αλλά σίγουρα απαιτητική. (απαιτούσε και την χρήση διαγράμματος).

Στην 3η  ομάδα, επιλέχθηκε άσκηση από το 2ο κεφάλαιο, με αρκετές απαιτήσεις  (ιδίως στο Γ2  ερώτημα). Εδώ οι μαθητές συνάντησαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες.

Στην 4η  ομάδα, η άσκηση ήταν συνδυαστική  3ου, 4ου και 5ου  κεφαλαίου, με τους μαθητές να δυσκολεύονται στο Δ2 ερώτημα κυρίως.

Συνοπτικά τα θέματα κάλυπταν μεγάλο εύρος της ύλης, απαιτούσαν κατανόηση, εμπέδωση και σωστή διαχείριση από καλά προετοιμασμένους μαθητές.

«Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν απαιτούνταν πολύπλοκες αριθμητικές πράξεις», αναφέρει η κ. Βακωνάκη.

Ο κ. Χαράλαμπος Παπαδάκης , από το φροντιστήριο Κύκλος, αναφέρει πως τα θέματα του μαθήματος Αρχές Οικονομικής Θεωρίας στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές της Γ Λυκείου ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Απαιτούσαν πολύ καλή γνώση της θεωρίας και της μεθοδολογίας. Συγκριτικά με τα περσινά θέματα το επίπεδο είναι σαφώς υψηλότερο.

Συγκεκριμένα το Θέμα Α αφορά στο θεωρητικό μέρος της ύλης όπου ελέγχονται βασικές γνώσεις, δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία και θεωρείται απλό. Το Θέμα Β αφορά σε ερώτηση ανάπτυξης της επιβολής ανώτατης τιμής.

Το θέμα Γ εξετάζει όλο το φάσμα του Δευτέρου Κεφαλαίου καθώς απαιτεί ουσιαστική κατανόηση της θεωρίας σε συνδυασμό με τους αντίστοιχους τύπους. Στο ερώτημα  Γ.2 έπρεπε οι μαθητές να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στον υπολογισμό της αρχικής συνάρτησης ζήτησης, κάτι που επηρεάζει το επόμενο ερώτημα. Τέλος, το Θέμα Δ ήταν συνδυασμός των κεφαλαίων 3, 4 και 5 και εξετάζει κατά πόσον ο μαθητής έχει κατανοήσει βασικά σημεία τόσο στο θεωρητικό, όσο και στο πρακτικό μέρος.

«Συνολικά τα φετινά θέματα μπορούν να χαρακτηριστούν σχετικά δύσκολα», σημειώνει ο κ. Παπαδάκης.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει