Οι γονείς τις μελέτες, τα παιδιά στα λυόμενα

ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΤΟΥ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

370

Στο… “περίμενε” οι σοβαρότατες κτηριακές ανάγκες των μαθητών του 9ου Δημοτικού Σχολείου, οι οποίοι στοιβάζονται εδώ και χρόνια μέσα σε λυόμενες αίθουσες, καθώς ο Δήμος Ηρακλείου εξακολουθεί να μη δίνει λύση με την επίκληση του επιχειρήματος ότι «υπάρχουν βαρύτερα προβλήματα σε άλλα σχολικά συγκροτήματα της πόλης».

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι αφενός οι ίδιες οι υπηρεσίες του Δήμου με επίσημο έγγραφο τους από το 2009 έχουν χαρακτηρίσει ως ετοιμόρροπο το κεντρικό κτήριο του σχολείου, στο οποίο λόγω της επικινδυνότητας του δεν γίνονται μαθήματα.

Για να διευκολύνουν οι γονείς τον Δήμο Ηρακλείου στο σοβαρό έργο της αποκατάστασης του παλαιού κτηρίου που απαιτεί στατική ενίσχυση, με δική τους πρωτοβουλία, εντελώς δωρεάν, ολοκλήρωσαν το 90% των μελετών που απαιτούνται. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με μια μικρή συνδρομή των δημοτικών υπηρεσιών σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση των μελετών, και φυσικά με πολιτική βούληση, το  παλαιό κτήριο του 9ου Δημοτικού Σχολείου μπορεί εύκολα να αποκατασταθεί και οι μαθητές να αποκτήσουν αίθουσες για να μπορούν να κάνουν μάθημα.

Σε λυόμενες αίθουσες στοιβάζονται οι μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου
Σε λυόμενες αίθουσες στοιβάζονται οι μαθητές του 9ου Δημοτικού Σχολείου

Παρά το γεγονός ότι το όλο θέμα έχει τεθεί ξανά και ξανά στις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες, κανένα πρακτικό βήμα δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση της αποκατάστασης του ιστορικού σχολικού συγκροτήματος από τον Δήμο Ηρακλείου, που έχει την απόλυτη ευθύνη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους μαθητές.

Το έγγραφο της επιτροπής του Δήμου Ηρακλείου, που έκρινε ετοιμόρροπο το παλαιό κτήριο του 9ου Δημοτικού Σχολείου
Το έγγραφο της επιτροπής του Δήμου Ηρακλείου, που έκρινε ετοιμόρροπο το παλαιό κτήριο του 9ου Δημοτικού Σχολείου

Η πολιτική στάση του Δήμου, όπως είναι φυσικό, προκαλεί ευθέως το κοινό αίσθημα, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ σηκώνει τα χέρια ψηλά σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση των μελετών που εκκρεμούν, πετώντας  ουσιαστικά το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς να τις ολοκληρώσουν, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την αποκατάσταση του κτηριακού συγκροτήματος.

Ωστόσο, είναι προφανές ότι η όποια ιδιωτική συνδρομή στην αποκατάσταση ενός προβλήματος δεν μπορεί να υποκαταστήσει  την απόλυτη πολιτική και νομική ευθύνη του Δήμου να δώσει λύση άμεση και διεξοδική στο σοβαρό αυτό θέμα, προκειμένου να μπει ένα οριστικό τέλος στην παρακμιακή εικόνα που εμφανίζει η χρήση των λυόμενων αιθουσών.

Όπως είναι γνωστό, οι αίθουσες αυτές τοποθετήθηκαν εντελώς προσωρινά και κινδυνεύουν να μετατραπούν σε μόνιμες όσο ο Δήμος παίζει το παιγνίδι της πολιτικής τυφλόμυγας σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των ευθυνών του.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το παλαιό κτήριο του 9ου Δημοτικού Σχολείου το οποίο βρίσκεται επί της οδού Μπετεινάκη, αποτελεί χαρακτηριστικό δημιούργημα του κορυφαίου αρχιτέκτονα Πάτροκλου Καραντινού, ο οποίος είχε σχεδιάσει και το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Το κτήριο λόγω ρηγματώσεων που παρουσιάζει κρίθηκε ακατάλληλο για τη στέγαση των μαθητών. Όμως η φθορά που έχει υποστεί είναι ανατάξιμη, με την προϋπόθεση να γίνει μια ποιοτική στατική ενίσχυση στα σημεία που εμφανίζει ρηγματώσεις και το καθιστούν επικίνδυνο και προβληματικό.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει