Η απώλεια της… γερουνδιακής έλξης!

384

Θα τρίζουν τα κόκαλα του… Σαλούστιου και του Βιργίλιου από την… κομμουστικοποίηση των Πανελληνίων εξετάσεων που επιχειρεί η κυβέρνηση και δικαίως συλλέγονται χιλιάδες υπογραφές φιλολόγων και οσονούπω και μαθητών οι οποίοι ολοφύρονται για την κατάργηση του μαθήματος των Λατινικών από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!

Γιατί, όπως και να το κάνεις, δεν «ακουμπάς» τα ιερά και τα όσια της εκπαίδευσης που έβγαλε στρατιές πανεπιστημόνων ψιττακίζοντας τα τελευταία… σαράντα χρόνια τη μετάφραση του «Ovidius poeta in terra Pontica exulat…» και μαθαίνοντας άρτια τη… γερουνδιακή έλξη, αντικαθιστώντας αυτά με το ευτελές και άκρως «Μαρξιστικό» μάθημα της Κοινωνιολογίας!

Έχουν απόλυτο δίκιο όσοι διαβλέπουν υπονόμευση των … Ανθρωπιστικών Σπουδών που εκφράζουν τα Λατινικά, ενώ η Κοινωνιολογία ανήκει προφανώς στην κατηγορία των Επιστημών της Παραψυχολογίας και Αστρολογίας!

Βέβαια μεταξύ μας ο κοπετός για την κατάργηση του μαθήματος είναι οι ώρες που θα χαθούν για τους φιλόλογους και προφανώς γι’ αυτό έσπευσε ο υπουργός να καθησυχάσει τους Λατινολάτρες και Λατινομάχους ότι θα διδάσκεται σαν μάθημα Γενικής Παιδείας στην Πρώτη και Δευτέρα Λυκείου!

Απορώ πώς πέρασε απ’ το μυαλό των «φωστήρων» του Υπουργείου να καταργήσουν το πιο «μοντέρνο» και «χρήσιμο» μάθημα, που αν δεν κάνω λάθος είναι και το μόνο που το σχολικό βιβλίο δεν έχει αλλάξει ποτέ από τότε που μπήκε στην εκπαίδευση (τόσο τέλειο ήταν!)

Κατά τ’ άλλα θέλουμε «μεταρρυθμίσεις» στην Παιδεία και το Εκπαιδευτικό μας σύστημα όταν για το απολύτως προφανές καταφεύγουμε σε εντελώς υποκριτικές προφάσεις περί δήθεν «υπονόμευσης» της Παιδείας μας και άλλα φαιδρά επιχειρήματα!

Αντί να συλλέγονται υπογραφές για τη διατήρηση του μαθήματος των Λατινικών, θα έπρεπε να συλλέγονται υπογραφές για να γραφτούν καινούργια βιβλία και να «ξεστραβωθούν» οι μαθητές μας από τη στείρα και στερεότυπη εκπαίδευση.

Μεταξύ των άλλων διάβασα πως το μάθημα της Κοινωνιολογίας θα ενισχύσει την «παπαγαλία» σε αντίθεση με την εξέταση του μαθήματος των Λατινικών που οξύνει τα μάλα το πνεύμα των μαθητών και τους κεντρίζει το ενδιαφέρον για ερευνητικές εργασίες για την καταστροφή της… Καρχηδόνας!

Αναγνωρίζοντας το ειρωνικό ύφος που προσεγγίζω το θέμα, ωστόσο το προτιμώ από το υποκριτικό ύφος εκείνων που κοροϊδεύουν εαυτούς και αλλήλους…

* Ο Μιχάλης Τζανάκης είναι φιλόλογος

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει