Ψάχνουν τα αίτια της συντριβής

105
Ο άτυχος πιλότος

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του μοιραίου αεροσκάφους T-2 Buckeye που στοίχισε τη ζωή του επισμηναγού Νικόλαου Βασιλείου.

Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα το πρωί της Τρίτης επτά ναυτικά μίλια βόρεια της Σπάρτης και βύθισε στο πένθος την Πολεμική Αεροπορία και την οικογένεια του 39χρονου επισμηναγού. Στο αεροσκάφος επέβαινε ακόμα ένας χειριστής που βρέθηκε σώος λίγη ώρα μετά την συντριβή του.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία η υψηλή επικινδυνότητα της άσκησης που εκτελούνταν και κάποια βλάβη των συστημάτων του αεροσκάφους είναι οι αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του T-2. Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων διερευνά ωστόσο όλα τα ενδεχόμενα δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στις συνθήκες υπό τις οποίες ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης επιχείρησαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.

Σε περιπτώσεις που είναι αναγκαία η εγκατάλειψη του αεροσκάφους, πάντα εκτινάσσεται πρώτος ο δεύτερος πιλότος, ο οποίος είναι ο εκπαιδευτής και κάθεται στην πίσω θέση.

Ο συγκυβερνήτης ειδοποίησε μέσω του ασύρματου και εντοπίστηκε γρήγορα, ενώ ο κυβερνήτης Νικόλας Βασιλείου βρέθηκε νεκρός στα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Από το χρόνο ολοκλήρωσης της νεκροψίας στη σορό του επισμηναγού θα εξαρτηθεί και η ημέρα της κηδείας.

Η Πολεμική Αεροπορία ήταν το πάθος του

Για τον άδικο χαμό του επισμηναγού θρηνεί το χωριό που γεννήθηκε και μεγάλωσε, οι Ζάρακες Ευβοίας.

Ο Νικόλας Βασιλείου, πατέρας δύο παιδιών, 8 και 10 ετών, είχε πάθος με την αεροπορία όπως και ο δίδυμος αδερφός του με τον οποίο υπηρετούσαν μαζί στην Καλαμάτα.

«Ήταν η επιθυμία τους αυτή από μικρά παιδιά, γιατί έχει και άλλο αδελφό δίδυμο ο οποίος είναι και αυτός πιλότος», λέει ο πατέρας του και συνεχίζει: «Το παιδί μου ήταν ένα παιδί εξαιρετικό. Χαμογελαστός, πρόσχαρος. Τι να σας πω, δηλαδή; Ήταν σπάνιο παιδί. Σπάνιο».

Πρόκειται για έναν πολύ έμπειρο πιλότο, που είχε στο ενεργητικό του 2.500 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Ήταν ο άνθρωπος εκείνος από τον οποίο περνούσαν οι εκπαιδευόμενοι Ίκαροι προτού οριστικοποιηθεί σε ποιο πολεμικό αεροσκάφος θα συνέχιζαν την καριέρα τους στην Πολεμική Αεροπορία.

Οι γονείς του άτυχου 39χρονου επέστρεψαν το βράδυ της Δευτέρας  από την Καλαμάτα που είχαν πάει για να επισκεφθούν τα παιδιά τους. Στην αυλή του πατρικού τους σπιτιού βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή πολλοί συγχωριανοί τους, για να τους παρηγορήσουν.

Το χρονικό της πτώσης

Το τραγικό γεγονός συνέβη στις 8.50 7 ναυτικά μίλια βόρεια της Σπάρτης όταν το αεροσκάφος για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία χάθηκε από τα ραντάρ και έπεσε στο έδαφος.

Ο συγκυβερνήτης κατάφερε να διασωθεί κάνοντας χρήση αλεξίπτωτου, ενώ ο Νικόλαος Βασιλείου εντοπίστηκε λίγη ώρα μετά την πτώση νεκρός. Όπως έγινε γνωστό και οι δύο ιπτάμενοι ήταν μεγάλης πτητικής εμπειρίας με γενικό σύνολο περίπου 2.500 ώρες.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ότι οι δύο πιλότοι ήταν έμπειροι, ενώ η άσκηση κατά τη διάρκεια της οποίας συνέβη το δυστύχημα ήταν πτήση περιδίνησης. Ο πιλότος, ο οποίος χρησιμοποίησε το εκτινασσόμενο κάθισμα, ειδοποίησε από το έδαφος και τον βρήκαν πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο 251 ΓΝΑ, ενώ ο άλλος βρέθηκε εντός του αεροσκάφους. Στην περιοχή αμέσως μετά το συμβάν έσπευσαν αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και πυροσβεστικά για να συνδράμουν στις έρευνες.

Σημειώνεται ότι τον Ιανουάριο του 2018 είχε σημειωθεί ξανά  πτώση εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2 κοντά στην Καλαμάτα. Και τότε οι χειριστές το είχαν εγκαταλείψει και είχαν εντοπιστεί σώοι λίγο αργότερα από τις δυνάμεις διάσωσης.

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει