Η πραγματικότητα για το αεροδρόμιο

227

Τις τελευταίες μέρες παρατηρώ διάφορες αντιδράσεις σχετικά με την καστασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι. Απολύτως φυσιολογικές απο την μεριά των κατοίκων και  των οικολόγων. Το θέμα είναι ότι πολλοί  δεν στέκονται στην άποψη ότι δεν θέλουμε το αεροδρόμιο στον τόπο μας, αλλά  ισχυρίζονται και προτάσσουν σαν ιδανική λύση τον λοξό και την επέκταση του Καζαντζάκης.

Θα ήθελα να ρωτήσω οι όποιες συνέπειες θα επέλθουν στο Καστέλι δεν ισχύουν για το Ηράκλειο και για την Αλικαρνασσό;

Εκεί δεν θα υπάρχει θόρυβος, μόλυνση, επικινδυνότητα;

Είναι καλή ιδέα να δεσμεύσουμε μια έκταση το 1/4 περίπου της πόλης μας για το αεροδρόμιο;

Σωστό λοιπόν κατά την γνώμη μου θα ήταν να υποστηρίζουμε την αντίθεση μας με μια οικολογική καταστροφή στην περιοχή μας  αλλά να μην προσπαθούμε να καταδικάσουμε για πάντα μια άλλη περιοχή, να φύγει το αεροδρόμιο απο το Ηράκλειο και να μην γίνει στο Καστέλι. Πού θα γίνει;

Να μας το πουν οι επιστήμονες μετά από σχετικές κανονικές μελέτες, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες κ.τλπ.

Οι μόνοι που θέλουν το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο φαίνεται να είναι ο δήμος Ηρακλείου, μόνο και μόνο για να μην χάσει τα χρήματα που εισπράττει.

Ένα άλλο επιχείρημα είναι  ο λοξός διάδρομος , ο σημερινός  12-30, αν και θα κοστίσει κάτι λιγότερο από το Καστέλλι  είναι η καλύτερη λύση. Δεν θα σταθώ στις πολλές τεχνικές δυσκολίες κατασκευής  αλλά στις δυσκολίες  χρήσης του συγκεκριμένου διαδρόμου.

Για παράδειγμα ένα αεροσκάφος που προσεγγίζει σήμερα στον διάδρομο 27 δηλαδή από Χερσόνησο στην στάνταρ διαδικασία προσέγγισης κάνει ένα κύκλο περίπου 11 μιλίων για να έρθει περίπου στα 10 μίλια τελική και να ευθυγραμμιστεί με τον διάδρομο 27 αρχίζοντας και την κάθοδο που minimum στα 7 μίλια θα βρεθεί στα 2500 πόδια.  Αν υποθέσουμε κάτι αντίστοιχο για τον διάδρομο 30 (μιας και στους σημερινούς χάρτες του αεροδρόμιου  δεν προβλέπεται τέτοια διαδικασία) το αντίστοιχο ίχνος πτήσης μας βγάζει κάπου πάνω από τα χωριά Κόξαρη και Χαρασό.

Δηλαδή ένα αεροπλάνο που θα έρθει για προσγείωση στον λοξό διάδρομο 30 θα περάσει πάνω από την Χερσόνησο θα μπει στα εσωτερικά του νησιού με τους γνωστούς σε όλους μας ορεινούς όγκους και περίπου πάνω απο την Κόξαρη θα στρέψει προς Ηράκλειο περνώντας από Ανώπολη και Ελιά.

Ας  μας απαντήσουν οι υποστηρικτές του λοξού διαδρόμου, γνωρίζουν τι βουνά και ποιες  κατοικημένες περιοχές θα πρέπει να ισοπεδωθούν προκειμένου ένα αεροσκάφος να κρατήσει το ίχνος πτήσης και  καθόδου  για να προσεγγίσει τον 30; Ακόμα και πιο κλειστά να πάει στα 7 μίλια (που σε περιόδους αυξημένης  κίνησης είναι απαγορευτικό) θα πρέπει να περάσει πάνω από την Ανώπολη  στα 3.000 πόδια περίπου.

Με λίγα λόγια είναι σχεδόν αδύνατον η επέκταση και σωστή λειτουργία του συγκεκριμένου διαδρόμου.

Ένας κάτοικος Αλικαρνασσού

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει