Κινηματογραφή

264

Μια ανέλπιστα χορταστική κινηματογραφική εβδομάδα στη μέση του καλοκαιριού.

 

ΜΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΛΗΣΤΕΙΑ – AMERICAN ANIMALS

Σκην.: Μπαρτ Λέιτον

Πρωτ.: Έβαν Πίτερς, Μπάρι Κίγκαν, Μπλέικ Τζένερ, Τζάρεντ Έιμπραμσον

Το 2004 τέσσερις φοιτητές αποφάσισαν να ληστέψουν τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Τρανσιλβάνια στο Λέξινγκτον του Κεντάκι, ώστε ν’ αποκτήσουν και στη συνέχεια να πουλήσουν μερικά από τα πολυτιμότερα βιβλία όλων των εποχών.

Κομεντί εγκλήματος που αποτελεί τη δεύτερη κινηματογραφική σκηνοθεσία του βρετανού ντοκιμαντερίστα Λέιτον, ο οποίος έχει εργαστεί κυρίως στην τηλεόραση και στο σινεμά έγινε γνωστός με το πολυβραβευμένο του ντεμπούτο, «The Imposter» (2012). Με τη φετινή του ταινία ο σκηνοθέτης μεταπηδάει στη μυθοπλασία μόνο τυπικά κι αυτό γιατί πρώτον, καταπιάνεται ξανά με μια πραγματική ιστορία. Δεύτερον, σπεύδει να υπογραμμίσει εμφατικά την πιστότητα της προσέγγισής του ήδη από την εναρκτήρια πρόταση η οποία διευκρινίζει ότι η ταινία δεν βασίζεται απλώς σε αληθινή ιστορία, αλλά ΕΙΝΑΙ αληθινή ιστορία. Τρίτον, ενσωματώνει στην πλοκή του συνεντεύξεις με τους πραγματικούς εμπλεκόμενους της υπόθεσης, δηλαδή τους θύτες, τις οικογένειες και τα θύματά τους. Τέταρτον, συνεχίζει το κεντρικό θέμα του «Imposter», δηλαδή την ανάγκη για διαφυγή μέσα από το έγκλημα.

Έτσι, όχι μόνο δεν εγκαταλείπει εντελώς το ντοκιμαντέρ, αλλά θολώνει τα όρια ανάμεσα στους δύο τύπους κινηματογράφου, συνδυάζοντας σκηνοθετημένα μέρη με συνεντεύξεις των αληθινών προσώπων που απαρτίζουν την ιστορία του. Συνεχίζει δηλαδή την τακτική που εφάρμοσε στον «Imposter», με διαφορετική όμως αναλογία μεταξύ των δραματοποιημένων και των καταγεγραμμένων μερών, η οποία κάθε φορά φέρνει το τελικό αποτέλεσμα πλησιέστερα σ’ ένα διαφορετικό από τα δύο είδη.

Ο Λέιτον αποδεικνύεται εξίσου ικανός και στη δραματουργία, αφού αξιοποιεί στο έπακρο τουλάχιστον δύο από τους σημαντικότερους ηθοποιούς της νεότερης γενιάς, τον Πίτερς και τον Κίγκαν, για να φτιάξει μια εξαιρετικά ευαίσθητη, γλυκόπικρη ιστορία για την πεζότητα της ζωής, την ανάγκη για διάκριση, τη φιλοδοξία και τη φιλία. Αντί δηλαδή ν’ αναλωθεί σε επιπολαιότητες, ο σκηνοθέτης εξερευνά τα κίνητρα αυτών των παιδιών με τις συγκεκριμένες ‘αβλαβείς’ μεσοαστικές καταβολές και στο συγκεκριμένο στάδιο της ζωής τους. Μοναξιά, κενότητα, ανάγκη για επικοινωνία και ‘επιτυχία’, όλα τους εξωθούν σε απατηλές ψευδαισθήσεις πέρα απ’ τα όρια του χαρακτήρα τους.

 

SICARIO 2: Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΩΝ

SICARIO: DAY OF THE SOLDADO

Σκην.: Στέφανο Σολίμα

Πρωτ.: Τζος Μπρόλιν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Ιζαμπέλα Μόνερ, Κάθριν Κίνερ

Η αμερικανική κυβέρνηση αναθέτει στον πράκτορα της CIA, Ματ Γκρέιβερ, να ξεκινήσει πόλεμο ανάμεσα στα μεξικανικά καρτέλ εμπορίας ναρκωτικών και διακίνησης μεταναστών, πιστεύοντας ότι αυτά ευθύνονται για τη είσοδο ισλαμιστών τρομοκρατών στη χώρα. Ο Γκρέιβερ αποφασίζει να περιλάβει στην ομάδα του τον Αλεχάντρο Γκίλικ, με τον οποίο έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν για την εξάρθρωση των καρτέλ.

Αστυνομικό θρίλερ που συνεχίζει το «Sicario: ο εκτελεστής» («Sicario», Ντενί Βιλνέβ, 2015) κι αποτελεί την τρίτη μεγάλου μήκους σκηνοθεσία του 52χρονου ιταλού Σολίμα μετά από τα εξαιρετικά, ομοειδή «ACAB- All Cops Are Bastards» (2012) και «Υπόγεια πόλη» («Suburra», 2015).

Ο σκηνοθέτης ευτυχώς διατηρεί επιτυχημένα το γενικότερο ‘σκοτεινό’ ύφος της πρώτης ταινίας, με την απόκοσμα δυσοίωνη μουσική και τις χαμηλές φωτιστικές τονικότητες, έστω κι αν το καδράρισμα του έμπειρου Ντάριους Βόλσκι δεν έχει την ίδια εικαστική γοητεία μ’ εκείνο του Ρότζερ Ντίκινς. Επίσης, μαζί με τους πρωταγωνιστές Μπρόλιν και Ντελ Τόρο, ο σεναριογράφος Τέιλορ Σέρινταν είναι ο μοναδικός άλλος βασικός συντελεστής που επιστρέφει κι αποδεικνύει ότι γνωρίζει πολύ καλά τους ήρωές του, χαρίζοντάς τους ακόμα μία πρόσφορη ευκαιρία να εξαντλήσουν τον κυνισμό τους.

Οι δημιουργοί δήλωσαν ότι έχει προγραμματιστεί και μια τρίτη ταινία, η οποία μένει να δούμε αν οι μετρίου μεγέθους εισπράξεις της φετινής προσθήκης θα επιτρέψουν να υλοποιηθεί.

 

ΜΑΜΜΑ ΜΙΑ!  HERE WE GO AGAIN

Σκην.: Ολ Πάρκερ

Πρωτ.: Αμάντα Σάιφριντ, Λίλυ Τζέιμς, Τζούλι Γουόλτερς, Κριστίν Μπαράνσκι, Πιρς Μπρόσναν, Κόλιν Φερθ, Στέλαν Σκάρσγκορ, Άντι Γκαρσία, Σερ, Μέριλ Στριπ

Ένα χρόνο μετά τον θάνατο της Ντόνα, η κόρη της, Σόφι, ετοιμάζεται για τα εγκαίνια επαναλειτουργίας του ξενοδοχείου της μητέρας της στο ελληνικό νησί Καλοκαίρι, το οποίο ανακαίνισε με τη βοήθεια ενός μεξικανού επενδυτή. Προσκεκλημένοι είναι οι όλοι οι οικογενειακοί φίλοι, εκτός από τη γιαγιά της Σόφι, η οποία παρόλαυτά εμφανίζεται εκπλήσσοντας τους πάντες.

Κωμικό αισθηματικό μιούζικαλ που αποτελεί συνέχεια του «Mamma Mia» (Φιλίντα Λόιντ, 2008), το οποίο με τη σειρά του μετέφερε το ομώνυμο θεατρικό μιούζικαλ που ανέβηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1999 με τραγούδια του σουηδικού συγκροτήματος ABBA. Γυρισμένη στην Κροατία αυτή τη φορά, η ταινία δεν αποτελεί απλώς συνέχεια της προηγούμενης αλλά κι αναδρομή στο παρελθόν των γεγονότων της. Έτσι σε μια πλοκή που εναλλάσσει συνεχώς το παρόν με το παρελθόν, μαθαίνουμε για τη γνωριμία της Ντόνα με τους τρεις πιο αγαπημένους της άντρες που οδήγησε στη γέννηση της κόρης της, αλλά και για όσα χαρούμενα και δυσάρεστα επιφυλάσσει η ζωή στη Σόφι.

Το καινούριο σάουντρακ δεν επαναλαμβάνει μόνο τα γνωστά ξεσηκωτικά τραγούδια της πρώτης ταινίας, αλλά εμπλουτίζεται με ακόμη περισσότερες επιτυχίες των ΑΒΒΑ, όπως μεταξύ άλλων τα «When I Kissed the Teacher», «Andante, Andante», «My Love, My Life» και «Fernando», από τα οποία άλλα λιγότερο κι άλλα περισσότερο συνεισφέρουν στη γενικότερη ευδιαθεσία.

Επίσης, η σκηνοθετική κλίμακα του ενθουσιασμού είναι μεγαλύτερη αυτή τη φορά, με περισσότερα σκηνικά, κοστούμια, χορογραφίες και κομπάρσους. Ευτυχώς όμως δεν είναι μόνο το πρόσωπο της ιστορίας φροντισμένο, αλλά και η καρδιά της. Τα καινούρια μέλη του καστ είναι εξίσου εύστοχα επιλεγμένα με τα παλιότερα, ενώ όλοι μαζί φτιάχνουν ακόμα ένα ανέμελο, πανηγυρικό, συγκινητικό, ιδανικά καλοκαιρινό θέαμα.

 

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ

THE BOOKSHOP

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ - THE BOOKSHOP

Σκην.: Ισαβέλ Κοϊσέτ

Πρωτ.: Έμιλυ Μόρτιμερ, Μπιλ Νάι, Πατρίσια Κλάρκσον

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, μια νεαρή χήρα εγκαθίσταται σε μια παραθαλάσσια αγγλική κωμόπολη κι αποφασίζει ν’ ανοίξει το μοναδικό βιβλιοπωλείο της περιοχής.

Το σχέδιό της όμως θα πολεμήσει η πιο πλούσια γυναίκα της περιοχής με τη μεγαλύτερη επιρροή.

Κοινωνικό δράμα βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της βρετανής Πενέλοπι Φιτζέραλντ, που εκδόθηκε το 1978.

Μπορεί λογοτεχνικά να προηγείται, αλλά κινηματογραφικά έχουμε ξαναδεί το μοτίβο της γυναίκας που αναστατώνει μια επαρχιακή κοινότητα με την επιχειρηματική πρωτοβουλία της σε τίτλους όπως το «Chocolat» (Λάσε Χάλστρομ, 2000).

Το ταλαντούχο κι εύστοχα επιλεγμένο καστ προσφέρει ευχάριστες αλλά συνηθισμένες ερμηνείες, αφού η ταινία στο μεγαλύτερο μέρος της είναι κοινότοπη και προβλέψιμη σε απογοητευτικό βαθμό στερεοτυπίας, υπηρετώντας με παρωχημένο ακαδημαϊσμό το κατά τ’ άλλα σημαντικό βιβλιοφιλικό της θέμα.

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει