20ο και 56ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οι αίθουσες έχουν τη δική τους ιστορία

1.883
20ο και 56ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων δούλεψαν με όρεξη και μεράκι για να δώσουν τα ονόματα στις αίθουσες του κτηρίου
Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων δούλεψαν με όρεξη και μεράκι για να δώσουν τα ονόματα στις αίθουσες του κτηρίου

Αίθουσες με τη δική τους ταυτότητα και ονόματα, όπως «Ζατρίκιον», «Αριάδνη», «Δευκαλίων», «Δ. Θεοτοκόπουλος», απέκτησαν τα 20ο και 56ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου που βρίσκονται δίπλα στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης στην Κνωσό.

Η ονοματοδοσία έγινε στο πλαίσιο του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Εκπαίδευση και Πολιτισμός: Σχέσεις και προοπτικές» που φιλοξένησε το σχολείο τον περασμένο Απρίλιο.

Το  συνέδριο διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Δήμο Ηρακλείου.

Η ιδιαιτερότητα των πινακίδων που έχουν τοποθετηθεί στις 25 συνολικά αίθουσες των σχολείων, που φιλοξενούν 460 περίπου μαθητές, αφορά στο ότι οι ονομασίες αναγράφονται στη νέα ελληνική αλλά και στη Γραμμική Β’, ενώ υπάρχει και ένα κείμενο, όπου εξηγείται το όνομα της αίθουσας.

Η διευθύντρια του 20ου Δημοτικού κ. Μαρία Μορφουλάκη εξηγεί στην «Π» ότι η επιλογή των ονομάτων έγινε και λόγω της γειτνίασης των σχολείων με τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. Ο μινωικός, όμως, πολιτισμός δεν ήταν η μοναδική πηγή έμπνευσης, αφού δόθηκαν ακόμα ονόματα, όπως «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Καγιαλές», «Κονδυλάκης» και «Χάνδακας». Το κάθε τμήμα υλοποιούσε μία εργασία πάνω στη συγκεκριμένη ονομασία που του δόθηκε.

Αέρα μινωικού πολιτισμού, και όχι μόνο, έχουν τα 20ο και 56ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου.
Αέρα μινωικού πολιτισμού, και όχι μόνο, έχουν τα 20ο και 56ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου.

Η μετάφραση στη Γραμμική Β΄ έγινε σε συνεργασία με τον κ. Μηνά Τσικριτζή.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, το Γ4 τμήμα του σχολείου παρουσίασε ένα μινωικό δρώμενο, μία εκπληκτική αναπαράσταση της ζωής των Μινωιτών υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Τριανταφυλλιάς Παναγιωτάκη και της γυμνάστριας  κ. Νίκης Πλουμίδου.

Ακόμα, με αφορμή το γεγονός ότι το σχολείο Κωφών θα επισκεπτόταν το χώρο, οι πινακίδες περιλαμβάνουν και τη νοηματική γλώσσα. «Θέλουμε να δείξουμε ότι η γλώσσα εξελίσσεται, καλύπτει τις ανάγκες μας, είναι ένας κώδικας επικοινωνίας, ότι δεν υπάρχει μόνο ο προφορικός λόγος, υπάρχει ο γραπτός , όπως και διαφορετικές εκφράσεις του γραπτού λόγου. Εξάλλου εμείς οι ακούοντας στην καθημερινότητά μας, χρησιμοποιούμε κάποια στοιχεία της νοηματικής γλώσσας», εξηγεί η κ. Μορφουλάκη.

Σημειώνεται πως το χώρο του σχολείου κοσμούν μινωικές τοιχογραφίες από τα εγκαίνια του κτιρίου πριν από επτά χρόνια, ενώ στο αίθριο υπάρχουν, πλέον, και ανάλογες κατασκευές.

20ο και 56ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οι μικροί μαθητές έφτιαξαν ένα ανάγλυφο του ανακτόρου της Κνωσού και μόνοι τους τις στολές τους!
Οι μικροί μαθητές έφτιαξαν ένα ανάγλυφο του ανακτόρου της Κνωσού και μόνοι τους τις στολές τους!

Σε ερώτηση της «Π» αν οι μαθητές σέβονται ιδιαίτερα τον χώρο του σχολείου, η διευθύντρια του 56ου Δημοτικού, κ. Νεκταρία Πρωτογεράκη απαντά πως «όταν ένα παιδί βλέπει μία τοιχογραφία και ειδικά τόσο καλαίσθητη σίγουρα θα τη σεβαστεί περισσότερο.

Γενικά εδώ τα παιδιά προσέχουν γιατί υπάρχουν κάποιοι κανόνες, τους οποίους πρέπει και τηρούμε κατά τη διάρκεια του διαλλείματος, όλα τα παιδιά αποχωρούν από το εσωτερικό του σχολείου και βγαίνουν στην αυλή, δεν γίνεται συνωστισμός, υπάρχει μια σωστή διαχείριση.

Λέμε στα παιδιά ότι επειδή περνάνε το περισσότερο χρονικό διάστημα μέσα στο σχολείο και δεν είναι κανενός αλλά θα έρθουν μετά από μερικά χρόνια άλλα παιδιά, θα πρέπει να το σέβονται περισσότερο από ο, τι σέβονται το σπίτι τους».

Εξηγεί πως το όνομα της κάθε αίθουσας δόθηκε ανάλογα με τη δουλειά που γινόταν στο τμήμα. Για παράδειγμα, κάποια παιδιά δημιούργησαν ένα ανάγλυφο του ανακτόρου της Κνωσού.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει