Aντιδράσεις για το φουλ ωράριο των εκπαιδευτικών

3.348

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί στο πολυνομοσχέδιο

Ένας πέλεκυς… βρίσκεται πάνω από τα κεφάλια εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών! Κάπως έτσι αισθάνονται δάσκαλοι και καθηγητές αυτή την περίοδο που η κυβέρνηση λαμβάνει ένα νέο πακέτο μέτρων για την εκπαίδευση. Θεωρούν πως, προκειμένου να επιτευχθούν συγκεκριμένοι δημοσιονομικοί στόχοι, μπαίνει σε δεύτερη μοίρα η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Στο πολυνομοσχέδιο με όλα τα προαπαιτούμενα που η κυβέρνηση υπέγραψε με τους θεσμούς, περιλαμβάνονται διατάξεις για την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα, τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων από το σχολικό έτος 2018-2019 και τον αποκλεισμό της ώρας του γεύματος από τις ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας συμφώνησε  μαζί με τον ΟΟΣΑ να επανεξεταστούν όλοι οι    σχετικοί  δείκτες, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων στοιχείων , μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο.

Επίσης, σύμφωνα με το κείμενο της συμφωνίας ,το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει, μέχρι τον Μάρτιο, να εγκρίνει νομοθετικά μέτρα σχετικά με τους μελλοντικούς διορισμούς και την αξιολόγηση των διευθυντών των σχολείων , να εγκρίνει νόμο για την αναβάθμιση των φορέων που είναι υπεύθυνοι για τις αξιολογήσεις και να προωθήσει νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, της σχολικής αυτοαξιολόγησης και της ορθολογικής χρήσης των πόρων.

Μ. Μπελαδάκης: “Τεράστια κωλοτούμπα”

«Μέσα από αυτά τα μέτρα, η κυβέρνηση συγκρούεται με το παρελθόν της ως ΣΥΡΙΖΑ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», κ. Μανώλης Μπελαδάκης.

Όπως αναφέρει, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε, ουσιαστικά, επενδύσει πολιτικά στον χώρο της εκπαίδευσης και στο κομμάτι που λέγεται αξιολόγηση αλλά και συγχωνεύσεις. «Κατέβαλε κάθε προσπάθεια να ελέγχει τις επιλογές των στελεχών μέσα από στημένες διαδικασίες και λαϊκά δικαστήρια στα σχολεία», υποστηρίζει.

Σήμερα, η κυβέρνηση έρχεται και λέει «ναι» στις συγχωνεύσεις των συστεγαζόμενων σχολείων. Ο κ. Μπελαδάκης εκτιμά ότι τα συστεγαζόμενα, που είναι σε αστικές περιοχές, είναι μονάχα η αρχή. Μέχρι τώρα, συγχωνεύσεις γίνονταν σε μικρά σχολεία της υπαίθρου που δεν είχαν πλέον μαθητικό δυναμικό. Τώρα, ο κ. Μπελαδάκης θεωρεί πως θα χαθεί το σχολείο της γειτονιάς και θα δημιουργηθούν πολυδύναμα μεγάλα σχολεία.

Όσο αφορά στην αξιολόγηση, η κυβέρνηση υποστηρίζει πως γίνεται μονάχα για τα στελέχη της εκπαίδευσης και όχι τον εκπαιδευτικό. Ο πρόεδρος του «Ν. Καζαντζάκης» αναρωτιέται τι ισχύ μπορεί να έχει μία αξιολόγηση όταν αυτοί που αξιολογούν δεν αξιολογούνται. Για αυτό, πιστεύει πως ως δεύτερο βήμα θα έρθει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Για το 30ωρο,  ο κ. Μπελαδάκης εκτιμά ότι οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να προσφέρουν και έργο, πέρα των αρμοδιοτήτων τους, και στη συνέχεια θα αυξηθεί το ωράριό τους.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, το ωράριο ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Ο κ. Μπελαδάκης κατηγορεί την κυβέρνηση ότι άλλα λέει και άλλα πράττει μετά και κάνει λόγο για μία «τεράστια κωλοτούμπα».

Γ. Αστρινάκης: “Αβεβαιότητα και ανησυχία”

ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης.«Η επιβολή των πολιτικών του ΟΟΣΑ χωρίς ενδελεχή μελέτη της ελληνικής πραγματικότητας θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη διοίκηση της εκπαίδευσης», αναφέρει ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης.

Όπως λέει, η πιθανή άνευ λόγου παραμονή στο σχολείο, όπου δεν υπάρχουν υλικοτεχνικές υποδομές, η χωρίς καμιά ενημέρωση νέα διαδικασία επιλογή στελεχών, οι διαφαινόμενες διαφωνίες σε όλα τα επίπεδα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, οι συχνές και συχνά αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, «δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα».

Όσο αφορά στις συγχωνεύσεις, ο κ. Αστρινάκης σημειώνει ότι «η εξοικονόμηση δαπανών δεν πρέπει να είναι σε καμιά περίπτωση ο μόνος στόχος της όποιας εκπαιδευτικής πολιτικής».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει