ΠΑΤΡΙΣ :: Ελλάδα/Κόσμος :: Προεκτάσεις :: Εμφάνιση άρθρου
Εθνικά Νέα Στην Ευρώπη Στον Κόσμο Προεκτάσεις Έρευνες
Περιεχόμενα
 Κρήτη
 Ελλάδα/Κόσμος
 Αθλητισμός
 Πολιτισμός & Διασκέδαση
 Επιστήμη & Τεχνολογία
 Εκπαίδευση
 Οικονομία
 Ύπαιθρος
 Προεκτάσεις
 Πληροφορίες
 Υπηρεσίες
 Αφιερώματα
 Ιστορίες με... ουρά
Ψηφοφορία
Ποια είναι η κυριότερη αιτία για την πτώση του ηρακλειώτικου ποδοσφαίρου και την «εξαφάνιση» του από τις επαγγελματικές κατηγορίες;
Η κακή διαχείριση από πλευράς διοικήσεων των ΠΑΕ και η μη αξιοποίηση των ταλέντων των ομάδων.
Η γενικότερη οικονομική κρίση
Η έλλειψη στήριξης από την τοπική κοινωνία
Η ανεπάρκεια ποδοσφαιρικού δυναμικού σε επίπεδο παικτών, προπονητών και παραγόντων.


Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Η Παιδεία σε «κουτάκια» (Στατιστικά γυμνάσματα)



«Δάσκαλος γίνε, αλήθεια αν ήρωας είσαι. Σε μια Βαβέλ δεμένους μάς κρατάνε κακά στοιχειά· το μάγεμα τους λύσε», προστάζει ο τρανός μας ποιητής Κωστής Παλαμάς!

Μόνο αν είσαι δάσκαλος φωτισμένος ή ποιητής εμπνευσμένος, μπορείς να νιώσεις το μεγαλείο αλλά και την ευθύνη της ιερής «μετάγγισης» των γνώσεων και των ιδεών σου, στα παιδιά που έχεις ορίσει ως πνευματικούς σου κληρονόμους! Είναι κάτι σαν την «Θεία Κοινωνία», που οι μαθητές σου καλούνται να μεταλάβουν τους καρπούς και τους χυμούς της Παιδείας, πνευματικές παρακαταθήκες που έχεις χρέος να τους μεταδώσεις.

Η εκπαίδευση, διαχρονικά στην χώρα μας, διαμόρφωνε μέσα από τους κόλπους της, εκτός από τις γνώσεις και τις δεξιότητες και τα ιδανικά των ανθρώπων που παίδευε.

Η ελευθερία της σκέψης και της γόνιμης διαμόρφωσης των ιδεών αποτελούσε πάντα τον ακρογωνιαίο λίθο της Παιδείας αλλά και της ίδιας της δημοκρατίας. Τα παιδιά μέσα στο σχολείο, δεν μάθαιναν μόνο να διαβάζουν και να γράφουν, αλλά πολύ περισσότερο να σκέφτονται, να διεκδικούν το δίκαιο, να αμφισβητούν το αμφίσημο και να ονειρεύονται το μέλλον τους.

Τώρα ό,τι μάθανε, μάθανε! Το υπουργείο της Παιδείας προειδοποιεί: Το δημόσιο σχολείο θα εκσυγχρονιστεί πλέον και ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις της αγοράς, θα αλλάξει δομές και λειτουργίες. Η αρχή θα γίνει με την επιβολή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που θεωρείται από τους πάντες, τουλάχιστον ύποπτη, για το μέλλον όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά συνολικά της ελληνικής εκπαίδευσης!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών τέθηκε για πρώτη φορά επιτακτικά, στην αρχή της δεκαετίας του 90, όταν τα πλούσια κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπίστωσαν ότι απειλούνται ανταγωνιστικά, από άλλες εμπορικά προηγμένες αγορές, κυρίως ασιατικών κρατών. Καλύτερος ανταγωνισμός στη γλώσσα της οικονομίας σημαίνει φθηνότερη εργασία. Η φθηνότερη εργασία όμως προϋποθέτει, υποταγμένους και εξαθλιωμένους εργαζόμενους, που δεν διεκδικούν, δεν απαιτούν και κυρίως δεν αντιστέκονται! Η δημιουργία εργαζομένων με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί από την μια στιγμή στην άλλη!

Η διαδικασία δεν αφορά απλά μια ομάδα εργαζομένων, αλλά μια ολόκληρη γενιά «ειλώτων» της εργασίας, που θα πρέπει να εκκολαφθεί και να γαλουχηθεί στα ιδεώδη της ελεύθερης αγοράς. Για την επίτευξη του στόχου, οι εμπνευστές του σχεδίου υποβάθμισης της εργασίας σε απασχόληση, υπολογίζουν σε δυο βασικούς δείκτες-καταλύτες.

Στον δείκτη της ανεργίας, που στη χώρα μας «δόξα τω Θεώ», ελέω των μνημονίων, είναι αρκετά υψηλός και στην εφαρμόζουσα εκπαιδευτική πολιτική, που θα «φροντίσει» να διαμορφώσει την κατάλληλη «κουλτούρα» του κακομοίρη απασχολούμενου, για τις γενιές που έρχονται!

Την κουλτούρα της υποταγής και της ενδοτικότητας θα την διδάσκονται πλέον οι μαθητές από τους ίδιους τους δασκάλους τους και μάλιστα στην πράξη!

Αν η ελληνική κοινωνία τους επιτρέψει τελικά να εφαρμόσουν το σχέδιο τους, μετά την επικείμενη αξιολόγηση θα έχουν πλέον απομείνει στον ιστορικό χώρο της εκπαίδευσης, δάσκαλοι σκυφτοί, φοβισμένοι και άβουλοι, ανίκανοι όχι μόνο να εμπνεύσουν αλλά και να προκαλέσουν την μάθηση. Άνθρωποι που δεν θα ρωτάνε αλλά μόνο θα απαντάνε, πρόθυμοι και ακούραστοι σε όλα τα «εντέλλεσθε»! Φθηνοί και κακοπληρωμένοι εργάτες πλέον μια ατέρμονης δημοσιοϋπαλληλικής γραφειοκρατίας, θα συμπληρώνουν ασταμάτητα και εμπρόθεσμα παρακαλώ, όλα τα «κουτάκια» και τα πινακάκια με τους δείκτες, τους στόχους, τις στατιστικές και τις μετρήσεις, μιας μίζερης, άχρηστης αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτης εκπαιδευτικής προοπτικής!

Αν τους απομένει χρόνος αλλά κυρίως ψυχή απ’ όλα αυτά, ίσως και να διδάσκουν κιόλας στην τάξη, όχι βέβαια μάθημα, αλλά κάποιο project επιδοτούμενο από ΕΣΠΑ φυσικά ή για λογαριασμό κάποιας ιδιωτικής εταιρείας-σπόνσορα του σχολείου τους και εκεί θα έχουν την δυνατότητα αλλά κυρίως την υποχρέωση να μυήσουν τους μαθητές τους, στην γρήγορη και αποτελεσματική συμπλήρωση των «κουτιών», με τους δείκτες τους στόχους και τις προσδοκίες του προγράμματος! Έτσι θα μαθαίνουν και οι μαθητές με τη σειρά τους να εργάζονται σκληρά, όπως οι δάσκαλοι τους, ακούραστα, ασταμάτητα, αλλά κυρίως αδιαμαρτύρητα, υπό τους μελλοντικούς εργοδότες τους.

Κανένας μαχόμενος και υπεύθυνος εκπαιδευτικός δεν φοβάται την αξιολόγηση του, αλλά αντίθετα αποζητά αντικειμενικές και αδιάβλητες διαδικασίες με τις οποίες αναδεικνύονται η δουλειά και οι ικανότητες του, πράγμα το οποίο και κάνει αυτοβούλως με κάθε ευκαιρία που του δίνεται.

Ποτέ όμως έως τώρα δεν ερωτήθηκε από κανένα «πεφωτισμένο» πολιτικό του προϊστάμενο για τις ιδέες του, τις ανησυχίες του και τους προβληματισμούς του, πάνω στα καυτά ζητήματα του χώρου, που γνωρίζει περισσότερο από οποιονδήποτε. Αντί αυτού, η τελευταία ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, θέτοντας όλους τους εκπαιδευτικούς απέναντι της, με χρήση μόνο της προστακτικής κλίσης και με την ενεργοποίηση της διπλωματίας του «εντέλλεσθε», προσδιορίζει σαφώς τα όρια συνεννόησης με την εκπαιδευτική κοινότητα!

Οι εκπαιδευτικοί αυτής της χώρας, που σέβονται τις αξίες της εκπαίδευσης, τον σημαντικό τους ρόλο ως συν-διαμορφωτές της εθνικής μας συνείδησης, έχουν αποδείξει κατά το παρελθόν και στις πιο δύσκολες στιγμές της ιστορίας μας, ότι μπορούν να διδάξουν ακόμα και μέσα στο πιο πυκνό σκοτάδι. Έτσι και σήμερα, οι εκπαιδευτικοί των 700 ευρώ, δεν προτάσσουν την δικιά τους εξαθλίωση μπροστά στην επικείμενη διάλυση της δημόσιας και «δωρεάν Παιδείας», που έχει καταντήσει πλέον το εθνικό μας διαχρονικό ανέκδοτο!

Εμείς, οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί του σήμερα, διαβεβαιώνουμε την κοινωνία ότι, μπορούμε να διδάξουμε και χωρίς επιμορφώσεις (άλλωστε αυτό κάνουμε μέχρι τώρα!), μπορούμε να διδάξουμε και χωρίς επαίνους, μπορούμε να διδάξουμε και χωρίς δια-δραστικούς πίνακες και υλικοτεχνικές υποδομές, μπορούμε να διδάξουμε και χωρίς τα ΕΣΠΑ, μπορούμε να διδάξουμε και χωρίς τα ευρωπαϊκά προγράμματα με τους πόρους, τα κονδύλια και τις επιδοτήσεις τους.

Χωρίς την αξιοπρέπεια μας όμως, δεν μπορούμε!

Αυτός είναι και ο λόγος που εξαίρετοι και καταξιωμένοι εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολικών μονάδων και των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους, αρνούμενοι να συνεργήσουν σε μια διαδικασία κατ’ επίφαση αξιολόγησης, που θα μετατρέψει την εκπαίδευση σε κατάρτιση, την διδασκαλία σε απασχόληση και τα σχολεία σε παραμάγαζα της ελεύθερης αγοράς!

Οι δίαυλοι επικοινωνίας μας με την πολιτική ηγεσία του τόπου δεν «έχουν σήμα» δυστυχώς, για άμεση συνομιλία και γι αυτό το λόγο θέλω να στείλω ένα «μήνυμα», το οποίο συνιστώ να ληφθεί σοβαρά υπόψη, αν και κάτι μου λέει ότι τελικά θα διαγραφεί ως ανεπιθύμητο!

Δεν βρήκα καταλληλότερα λόγια για να συντάξω το μήνυμα από εκείνα του ποιητή μας, από την συλλογή του «Σατιρικά γυμνάσματα», που και πάλι προστάζει:

«Πολεμάς να στυλώσεις, Κυβερνήτη, με τα καράβια και με τα φουσάτα, της πολιτείας το σαλεμένο σπίτι! Του κάκου ιδρώνεις, έμπα σ’ άλλη στράτα: Στον ήλιο τόπο θέλουμε κι εμείς!».

*Ο Γιάννης Μοσχονάς είναι εκπαιδευτικός

moschonas@gmail.com





Στατιστικά Άρθρου
Αρθογράφος:
Πατρίς

Ημερομηνία δημοσίευσης:
29/4/2014

Εκτύπωσε Άρθρου
Εκτύπωση Άρθρου

Αποστολή με email
Αποστολή με email

Προσθήκη στα bookmarks
Προσθήκη στ' Αγαπημένα

ΕλαχιστοποίησηΑναζήτηση
Αναζήτηση στις ειδήσεις του patris.gr


Πνευματικά Δικαιώματα 1998 - 2002 © Εκδόσεις Α. Μυκωνιάτη Α.Ε.Αναφορά Προβλήματος | Όροι Χρήσης | Επικοινωνία | Ταυτότητα
Developed by WISE Advanced Solutions