ΠΑΤΡΙΣ :: Ελλάδα/Κόσμος :: Προεκτάσεις :: Εμφάνιση άρθρου
Εθνικά Νέα Στην Ευρώπη Στον Κόσμο Προεκτάσεις Έρευνες
Περιεχόμενα
 Κρήτη
 Ελλάδα/Κόσμος
 Αθλητισμός
 Πολιτισμός & Διασκέδαση
 Επιστήμη & Τεχνολογία
 Εκπαίδευση
 Οικονομία
 Ύπαιθρος
 Προεκτάσεις
 Πληροφορίες
 Υπηρεσίες
 Αφιερώματα
 Ιστορίες με... ουρά
Ψηφοφορία
Ποια είναι η κυριότερη αιτία για την πτώση του ηρακλειώτικου ποδοσφαίρου και την «εξαφάνιση» του από τις επαγγελματικές κατηγορίες;
Η κακή διαχείριση από πλευράς διοικήσεων των ΠΑΕ και η μη αξιοποίηση των ταλέντων των ομάδων.
Η γενικότερη οικονομική κρίση
Η έλλειψη στήριξης από την τοπική κοινωνία
Η ανεπάρκεια ποδοσφαιρικού δυναμικού σε επίπεδο παικτών, προπονητών και παραγόντων.


Πανελλαδικές εξοντώσεις

Του Γιάννη Μοσχονά*

«Είμαστε ακόμα ζωντανοί!» μπορούν τώρα να αναφωνήσουν με ανακούφιση εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες μετά και το τέλος των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Γνωστές πια ως οι εξετάσεις της «παπαγαλίας» και της «παραπαιδείας» ή για άλλους ο Ελληνικός εξαντλητικός τυφώνας της άνοιξης, που σαρώνει ανελέητα στο πέρασμα του κάθε χρόνο την ίδια εποχή, ψυχές, κόπους, όνειρα και χρήματα, δημιουργώντας ταυτόχρονα ανάμεικτα συναισθήματα, ανταγωνισμού, επιβίωσης, κακουχίας, εξάντλησης, ατομικισμού, έπαρσης και απογοήτευσης.

Οι εξετάσεις αυτές αποτελούν το πιο «λαμπρό» παράδειγμα ταξικής ανέλιξης στη χώρα μας, αφού σύμφωνα με την δομή και το πνεύμα τους, ο «μάγκας» μαθητής που διακρίνεται μέσα από αυτές, δεν είναι ο εξυπνότερος ούτε ο πιο χαρισματικός και διαβασμένος, αλλά κατά κανόνα ο φιλόδοξος με πλούσιο «μπαμπά» (ή «μαμά»).

«Αν έχεις χρήμα διάβαινε και στην κορφή περπάτα» είναι το δίδαγμα και το τραγικό συμπέρασμα που έχει κατασταλάξει πια στις συνειδήσεις όλων όσοι εμπλέκονται με τις εξετάσεις αυτές.

Αν παρατηρήσει κανείς με προσοχή τα θέματα των Μαθηματικών για παράδειγμα, τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια που δίνονται από την Κ.Ε.Ε. θα διαπιστώσει ότι το επίπεδο της δυσκολίας τους είναι δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με εκείνο του σχολικού βιβλίου, αλλά και ότι τα πιο δύσκολα από αυτά δεν απαιτούν ιδιαίτερη κριτική σκέψη και οξύνοια όπως θα έπρεπε, αλλά ζητούν από τον μαθητή που επιθυμεί να αριστεύσει, να γνωρίζει καλά κάποια «κολπάκια», που μόνο μέσω των οποίων μπορεί να εμφανίσει εύκολα και μαγικά την λύση στα λεγόμενα δύσκολα ερωτήματα. Τα «κολπάκια» αυτά δυστυχώς διδάσκονται μόνο στα «ιδιαιτεράδικα» και στα φροντιστήρια των 1,2,3,4 ή 5 το πολύ μαθητών ανά τάξη. Εκεί όμως «παίζεται» και το παιχνίδι αφού, μόνο οι βαθμοί που ξεπερνούν τις 17 με 18 μονάδες αποτελούν και την κάποια εγγύηση της επιτυχίας.

Αυτά τα «κολπάκια» δεν είναι ότι τα αγνοούν οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων, αλλά για πρακτικούς και μόνο λόγους που θα εξηγήσω στη συνέχεια, δεν προλαβαίνουν να τα κάνουν.

Ένας οικονομικά ευκατάστατος μαθητής ξεκινάει συνήθως την προετοιμασία του στο μάθημα των Μαθηματικών κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου, αμέσως μετά το τέλος των μαθημάτων της Β’ τάξης. Μέσα στο καλοκαίρι, παρακολουθώντας ένα φροντιστηριακό τμήμα 5 ατόμων ή μετέχοντας σε κάποιο γκρουπ ιδιαίτερου μαθήματος 1, 2 ή 3 ατόμων, μπορεί να μελετήσει ένα αρκετά σημαντικό μέρος της εξεταστέας ύλης της επόμενης τάξης.

Ξεκινώντας τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, με όλα τα γνωστά τους χρόνια προβλήματα (ελλείψεις καθηγητών και βιβλίων, τμήματα 28 μαθητών ανά τάξη, εξαθλιωμένους, απαξιωμένους και τρομοκρατημένους εκπαιδευτικούς, γνωστούς και ως «Γαϊδούρια» κ.λ.π.) ο μαθητής που «έχει πάρει την κατάσταση στα χέρια του», συνεχίζει κανονικά το μάθημα του κατά τις απογευματινές ώρες με σκοπό την έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης.

Γύρω στα τέλη του Νοέμβρη, τότε δηλαδή που ακόμα περιμένει το σχολείο του, από το σεβαστό υπουργείο της Παιδείας (που νοιάζεται για τον μαθητή…), να διορίσει τον αναπληρωτή καθηγητή που θα ξεκινούσε να του διδάσκει το πρώτο μόλις μάθημα στα Μαθηματικά, εκείνος έχει ήδη ολοκληρώσει την ύλη μια φορά και είναι έτοιμος να περάσει στην δεύτερη φάση της προετοιμασίας του που είναι η πρώτη επανάληψη της εξεταστέας ύλης.

Έχουν ήδη περάσει πέντε μήνες προετοιμασίας και για τους επόμενους πέντε μήνες ο μαθητής θα εμβαθύνει στις έννοιες των θεμάτων, σύμφωνα πάντα με τις υψηλές απαιτήσεις των εξετάσεων και θα μυηθεί σε αυτό το διάστημα στην μαγική τέχνη της «μαθηματικής ταχυδακτυλουργίας». Εκεί θα «σαπίσει» στην επανάληψη και στην εκμάθηση των πανάκριβων «κόλπων», που όσο ατάλαντος και να είναι, θα αναγκαστεί τελικά να αποδώσει.

Στο ίδιο διάστημα, ένας άλλος μαθητής που ενώ διαθέτει θέληση και κριτική σκέψη, αλλά δεν έχει την οικονομική δυνατότητα της ενδεδειγμένης προετοιμασίας να «πάρει την κατάσταση στα χέρια του», μόλις και με τα βίας στο τέλος του Απρίλη θα έχει καταφέρει να ολοκληρώσει για πρώτη φορά την ύλη, χωρίς όμως να προλάβει (δυστυχώς για αυτόν)να διδαχθεί από τον καθηγητή του σχολείου του και τα «κόλπα-πασπαρτού» που θα του «ξεκλειδώσουν» την πόρτα του πανεπιστήμιου.

Το όλο «κατασκεύασμα» που εννοούμε με τον όρο «Πανελλαδικές εξετάσεις» αποτελεί ένα «παραμάγαζο» κάποιων συμφερόντων, «εκκολαπτήριο παπαγάλων», μηχανισμό παραγωγής κατά παραγγελία υποψήφιων επιστημόνων, που όχι μόνο δεν προτάσσει και δεν επιβραβεύει τα ιδανικά και της αξίες της παιδείας μας, αλλά αντίθετα υπονομεύει, εξοβελίζει, αχρηστεύει και καταργεί στην πράξη τον δημόσιο χαρακτήρα της δωρεάν παιδείας, αγαθό αδιαπραγμάτευτο μιας κοινωνίας, που οφείλει να προάγει την ισονομία και την δικαιοσύνη μεταξύ των πολιτών της.

* Ο Γιάννης Μοσχονάς είναι Μαθηματικός








Στατιστικά Άρθρου
Αρθογράφος:
Πατρίς

Ημερομηνία δημοσίευσης:
4/6/2013

Εκτύπωσε Άρθρου
Εκτύπωση Άρθρου

Αποστολή με email
Αποστολή με email

Προσθήκη στα bookmarks
Προσθήκη στ' Αγαπημένα

ΕλαχιστοποίησηΑναζήτηση
Αναζήτηση στις ειδήσεις του patris.gr


Πνευματικά Δικαιώματα 1998 - 2002 © Εκδόσεις Α. Μυκωνιάτη Α.Ε.Αναφορά Προβλήματος | Όροι Χρήσης | Επικοινωνία | Ταυτότητα
Developed by WISE Advanced Solutions